سرویس: کرمانشاهکد خبر: 99414|13:00 - 1394/10/28
نسخه چاپی

بررسی مطالبات از نمایندگان ملت؛

زنان کرمانشاهی از مسافران بهارستان چه انتظاری دارند؟/ از رسیدگی به مشکلات اشتغال تا توجه به مسائل فرهنگی بانوان

زنان کرمانشاهی از مسافران بهارستان چه انتظاری دارند؟/ از رسیدگی به مشکلات اشتغال تا توجه به مسائل فرهنگی بانوان
مطلع الفجر:با توجه به اینکه کم تر از دو ماه تا برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است، زنان به عنوان نیمی از جمعیت استان کرمانشاه مطالباتی در حوزه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از نمایندگان آینده خود دارند.

به گزارش مطلع الفجر به نقل از به نقل از صبریه، تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی برای کسب حداکثری آرا و راهیابی به بهارستان از زمان تعیین شده آغاز خواهد شد.

 

در این میان کسانی که به کاندیداهای مورد نظر خود رای داده، انتظار دارند نمایندگانشان پس از انتخاب شدن وعده های خود را عملی کرده و به خواسته ها و مطالبات مردم توجه داشته باشند.

 

زنان نیز که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل داده و در تعیین آینده کشور نقشی اساسی دارند از نمایندگان منتخب و کسانی که با رای مردم وارد مجلس می شوند خواسته هایی داشته که انتظار محقق شدن آن را دارند.

 

چند تن از بانوان کرمانشاهی طی گفتگوهایی خواسته ها و مطالبات خود را از نمایندگان مردم عنوان کرده که در ادامه می آید:

 

 نمایندگان مسئله اشتغال جوانان استان را دریابند

 

زهرا مرادی یکی از شهروندان کرمانشاهی و فارغ التحصیل رشته فیزیک جامدات است که در گفتگو با خبرنگارصبریهاظهار داشت: یکی از اصلی ترین دغدغه‌های زنان و دختران استان کرمانشاه، ورود به عرصه کسب و کار است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر خیل عظیمی از زنان استان با وجود داشتن مدارج عالی دانشگاه از داشتن شغل محروم هستند.

 

این شهروند کرمانشاهی افزود: اگر بخواهیم جامعه موفق داشته باشیم، باید از سرمایه انسانی موجود به بهترین نحو استفاده شود و نمایندگان آینده مجلس برای تصویب طرح‌های اقتصادی و مطرح کردن معضلات اقتصادی استان در صحن علنی و یا کمیسیون‌های مجلس و از سوی دیگر سوال یا مطالبه از وزرای دولت، باید حداکثر توان خود را به کار ببرند.

 

 

مرادی تصریح کرد: متاسفانه برخی از نمایندگان استان تنها تا قبل از انتخاب شدن، شعارهایی را بیان می کنند و بعد از انتخاب شدن، تمامی شعارهای قبلی را به ورطه فراموشی می سپارند و حتی در برخی موارد شعارهایی را ابراز می کنند که اصلا جزء وظایف نمایندگان نیست.

 

وی تاکید داشت: یقینا آسیب های اقتصادی به جوانان، به ویژه دختران معضلات اجتماعی متعددی را به دنبال دارد.

 

نمایندگان استان مشوق فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی زنان استان باشند

 

یکی دیگر از شهروندان کرمانشاهی در گفتگو با خبرنگار صبریه گفت: در حال حاضر تعداد پست های کمی در استان کرمانشاه در اختیار زنان استان قرار دارد و این مسئله بر مشارکت سیاسی زنان استان تاثیر مستقیم دارد.

 

سمیه اکبری بیان داشت: همواره یکی از مشوقان زنان استان برای حضور فعال تر و پررنگ تر دیدن مظاهر حضور زنان موفق و فعال درحوزه های اجتماعی و سیاسی است.

 

این شهروند کرمانشاهی خاطرنشان کرد: نمایندگان آینده استان می توانند با مطرح کردن به کارگیری بیشتر زنان استان در پست های اجرای این دغدغه را در حوزه مدیریتی و اجرایی پررنگ سازند.

 

نمایندگان آتی می توانند از طریق دیپلماسی پارلمانی به زنان استان کمک کنند

 

حوریه محمدی زاده نیز که از فعالان فرهنگی استان کرمانشاه است، در گفتگو با خبر نگار صبریه اظهار داشت: اصلی ترین وظیفه نمایندگان تصویب قانون در ارتباط با مسائل داخلی و خارجی است.

 

 

وی گفت: یکی از اصلی ترین بحران هایی که طی چند سال اخیر ظرفیت های دولت و مجلس را به خود اختصاص داده است، پرونده هسته ای ایران بوده است و نمایندگان آتی استان باید در چنین پرونده هایی حضور فعال و موثر داشته باشند، چراکه به آینده کشور گره خورده است.

 

این شهروند کرمانشاهی که دارای مدرک کارشناسی علوم سیاسی هم بود، افزود: نمایندگان آتی استان باید در حوزه دانش سیاسی نیز از توانمندی های بسیاری برخوردار باشند، چراکه امروزه دیپلماسی پارلمانی یکی از اصلی ترین مسیرهای راهگشای مسائل سیاسی است.

 

محمدی زاده بیان داشت: نمایندگان مجلس اصلی ترین بازیگران حوزه دیپلماسی پارلمانی هستند و از طریق هیئت های فرهنگی و اقتصادی می توانند در بهبود روابط ایران با کشورهای منطقه به خوبی عمل کنند.

 

وی متذکر شد: نمایندگی مجلس تنها برخلاف تصورات، تنها به حوزه داخلی محدود نمی شود و نامزدهای نمایندگی آتی باید خود را برای حضور فعال در عرصه خارجی، چه در حوزه تصویب لوایح و چه در حوزه دیپلماسی پارلمانی آماده سازند.

 

محمدی زاده همچنین خاطرنشان کرد: در این میان این دیپلماسی می تواند به ورود هیئت هایی از سایر کشورهای اسلامی به ایران برای استفاده از تجارب فرهنگی آنان در حوزه زنان، کمک کند.

 

امید است مجلسی که پیش رو است با توان بیشتر و پویاتر به حل مشکلات اقشار مختلف مردم بپردازد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد