سرویس: اقتصادیکد خبر: 99032|10:18 - 1394/10/15
نسخه چاپی

گیلانغرب از عدم وجود زیر ساختهای تولید اشتغال پایدار رنج می برد /مجتمع فراوری قیر طبیعی در گیلان غرب راه اندازی می شود

گیلانغرب از عدم وجود زیر ساختهای تولید اشتغال پایدار رنج می برد /مجتمع فراوری قیر طبیعی در گیلان غرب راه اندازی می شود
مطلع الفجر :به منظور جلوگیری از خام فروشی محصولات معدنی ،کارخانه فرآوری قیرطبیعی در محدوده "تنگ حاجیان" گیلانغرب راه ااندازی و احداث می گردد.

به گزارش خبرنگار مطلع الفجر،مجریان این طرح  بخش خصوصی است و گفته می شود مجتمع فرآوری قیرطبیعی تنگه حاجیان که با نام "شهید مسعود شاهمرادی "کلید خورده است ، تا پایان سال 95  و البته در صورت حمایت مسئولان راه‌اندازی شود.

 

اگرچه پیشقدم اجرای این طرح بخش خصوصی است اما باید یاد اوری نمود که در همه حال بخشی از اقدامات پیشا اجرا نیازمند حمایت مسئولان اجرایی در استان و شهرستان است چرا اگر حمایت این مسئولان در ابتدای کار شامل حال مجریان طرح نگردد  سروصدای این پروژه در همان پیچ و خم های بروکراسی اداری گم خواهد شد و مردم منطقه هم هیچگاه تبعات مثبت این طرح را به چشم نخواهند دید .

 

این طرح در هر حال در صورتی که منفعت عمومی  و منطقه ای ان شامل حال مردم منطقه گردد سوای منفعت  اقتصادی کلی و کلان که در بحث عدم خام فروشی محصولات معادن قیر طبیعی دارد  میتوان از ان به عنوان یک طرح محرومیت زدا از ان یاد کرد .

 

گیلانغرب به لحاظ عدم  برخورداری از وجود زیر ساختهای اقتصادی مولد و اشتغالزا در حوزه اشتغال پایدار  همواره از محرومیت رنج میبرند و اگرچه در سالهای اخیر بسیاری از صاحب نظران از دو حوزه سدها و بازارچه مرزی سومار به عنوان دو مولفه در برون رفت این شهرستان  از محرومیت یاد کرده اند اما تاکنون به شایستگی این مهم به واسطه بی برنامگی در اجرا  و پایان نیافتن بموقع پروژه ها  محقق  نشده است .

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد