سرویس: پیشنهاد سر دبیرکد خبر: 98539|13:07 - 1394/10/03
نسخه چاپی

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) مطرح کرد:

کرمانشاه الگوی اقتصادمقاومتی کشور/اجرای۱۸ پروژه توسعه‌ درکرمانشاه

کرمانشاه الگوی اقتصادمقاومتی کشور/اجرای۱۸ پروژه توسعه‌ درکرمانشاه
مطلع الفجر:فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) ازاجرای ۱۸ پروژه توسعه‌ای با اعتبار۸ هزار میلیارد تومان دراستان کرمانشاه خبردادو گفت: بناداریم الگوی اقتصادمقاومتی را در کرمانشاه اجراکنیم.

 به گزارش مطلع الفجر ،سردار عبادالله عبداللهی شامگاه چهارشنبه در نشست با مسئولان و مقام عالی استان در استانداری کرمانشاه  که به محوریت انعقاد تفاهم نامه بهره‌گیری از توانمندی‌های قرارگاه در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های تعریف شده در استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتم قدرت با توان کشور است و متخصص‌ترین‌ها نیروها و تجهیزات بی‌بدیل را حتی در خاورمیانه دارد.

 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) رفع محرومیت زدایی را تکلیف و وظیفه‌ای اعتقادی در استان‌های کشور دانست و گفت: هرجا دغدغه‌های مردم مطرح باشد سپاه با تمام توان ورود پیدا می‌کند.

 

سردار عبداللهی با اشاره به اقدامات قرارگاه سازندگی خاتم گفت: در حوزه نفت و گاز بزرگترین پالایشگاه کشور در اختیار ما است و امروز در عرصه خودکفایی و اقتدار سرآمد هستیم در حالیکه روزگاری روزانه ۱۲ میلیون متر مکعب گاز از کشورهای همیساهیه وارد می‌کردیم.

 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)  با بیان اینکه طولانی ترین خطوط انتقال نفت و گاز در اختیار قرارگاه خاتم قرار دارد، گفت: امروز این قرارگاه در هر جایی که دولت نیاز داشته باشد ورود پیدا کرده  و این امر را وظیفه و تکلیف خود می‌داند.

 

وی به بحث اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از مهمترین مباحث مورد تاکید مقام معظم رهبری از سال ۷۴ عنوان کرد و گفت: از جمله برنامه‌های هدفمند ما تعیین الگوی شایسته برای برنامه اقتصاد مقاومتی در کشور است.

 

کرمانشاه الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور

 

سردار عبداللهی با ادامه توضیحت تصریح کرد: در راستای تمرکز بر بحث توسعه و اشتغال پایدار در حوزه اقتصاد مقاومتی ۵ استان کشور معرفی شد که از این میان کرمانشاه به عنوان استان مورد هدف برای الگوی اقتصاد مقاومتی انتخاب شد.

 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)  با اشاره به طرح های در دست انجام در استان کرمانشاه گفت: قرارگاه خاتم ۲۱ پروزه در استان کرمانشاه انجام و یا در حال انجام است و از این میان بزرگترین پروژه آبی در این استان با عنوان مهار آبهای مرزی مورد تاکید ما است.

 

سردار عبداللهی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سفر به این استان ۳ پروژه پالایشگاه آناهیتا، راه آهن کرمانشاه – خسروی و مهار آب های مرزی را اولویت این استان برشمردند و ما نیز بر اساس تکلیف اعتقادی خود بر پروژه مهار آب های مرزی توجه فراوان داریم.

 

۸۰ درصد نیروها برای اجررای پروژه ها از استان کرمانشاه خواهد بود

 

وی بیکاری و عدم اشتغال را از مشکلات استان کرمانشاه و منشا اعتیاد و ناامنی دانست و گفت: ۱۸ پروژه با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان در این استان اجرا خواهد شد و در این راستا ۸۰ درصد نیروهای مورد هدف برای کار در این استان از بومی های خود این استان هستند.

 

این مقام مسئول تنها مطالبه مردم و جوانان استان کرمانشاه را اشتغال عنوان کرد و گفت: دولت برای برای اجرای پروژه های توسعه‌ای منابع مالی لازم را تخصیص دهد همچنانکه  برای تکثیر اوراق مشارکت مجوز داده است.

 

وی به بحث تملک دارایی ها را به استناد اصل ۴۴ برای تامین منابع مالی اشاره کرد و وی از بهره برداری فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنونی با ظرفیت تولید روزانه ۵۲ میلیون متر مکعب گاز خبر داد و گفت: برای این طی ۵ ماه آینده  به بهره برداری خواهد رسید.

 

سردار عبداللهی با اشاره به اقدامات اساسس انجام شده در بحث زیرساخت های ریلی و سد از سوی قرارگاه خانم گفت: از میان ۵ استان کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان و خوزستان، تنها استان کرمانشاه به عنوان استان الگو در بحث اقتصاد مقاومتی انتخاب شده و اولویت در این اساس اشتغال است.

 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) بیان کرد: تعداد ۱۸ پروژه در قالب ۱۰ حوزه و با اعتبار ۵ تا ۸ هزار میلیارد تومان برای توسعه استان کرمانشاه به تفاهم رسید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد