سرویس: اقتصادیکد خبر: 98459|11:23 - 1394/10/01
نسخه چاپی

فرماندار گیلان غرب؛

رشد 20درصدی صادرات کالا از مرز سومار/حوزه زیر ساختی بازارچه در حال توسعه و تکمیل است

رشد 20درصدی صادرات کالا از مرز سومار/حوزه زیر ساختی بازارچه در حال توسعه و تکمیل است
مطلع الفجر:فرماندار شهرستان گیلانغرب ازصادرات بیش از 34هزار و 753 تن کالا به ارزش بیش از 7 میلیون دلار طی یکماه آذرماه از بازارچه سومار به کشور عراق خبرداد

 به گزارش مطلع الفجر، کرم محمدی افزود:این مقدار کالا توسط 2هزار و 118 کامیون صورت گرفته است که با وجود تعطیلی بازارچه  به مدت ده روز در آذرماه بلحاظ مناسبتهای اربیعین و آخر صفر  این مقدار صادرات معادل 20 درصد بیشتر از صادرات آبانماه بوده است.

 

 محمدی تصریح نمود:  تاکنون طی مدت 120 روز فعالیت این بازارچه ازابتدای  شهریور  تا پایان آذرماه بیش از  15 میلیون تن انواع کالا شامل سیمان، تره بار، ظروف یکبارمصرف، مواد شوینده ، نایلون ، نایلکس، حصیر ، لوله و اتصالات پلی اتیلن، شیشه  و حنا توسط  10هرار و 332 دستگاه کامیون به ارزش 30میلیون و 547هزار و 423 دلار به کشور عراق صادر شده است ضمن اینکه میانگین صادرات کالا از طریق بازارچه سومار روزانه 200 تا 250 کامیون  بوده است .

 

فرماندار گیلانغرب اذعان نمود: پارکینگ بازارچه در مساحت 12 هکتار در حال ساماندهی است و توسعه محوطه اصلی  بازارچه از 13 هکتار به دوبرابر تا پایان سال در حال انجام است.

 

 

 وی  با عنوان اینکه  محدوده فعلی جوابگوی حجم مبادلات نیست و افق برنامه توسعه ای آن بایستی برای بلندمدت پیش بینی گرددابراز داشت: سامان دهی وضعیت عمرانی و زیربنایی بازارچه سومار در دستور کار قرارگرفته استو در این راستا  عملیات ایجاد حصار و فنس کشی محدوده بازارچه و پارکینگ در سطح 25 هکتار در حال اتمام است.

محمدی یاد آور شد : در همین راستا  دربهای ورودی وخروجی بازارچه و ایجاد حفاظهای نقطه صفر هم در حال تکمیل شدن است.

 

 وی گفت:  با احداث مرکز تجاری نیز بزودی غرفه های خدماتی و رفاهی در این بازارچه سامان دهی میگردند.

  محمدی  با بیان اینکه بازارچه مرزی سومار بعنوان کوتاهترین مسیر ارتباطی کشورمان با مرکز عراق و استانهای جنوبی آن  میتواند نقش مهمی را دررونق اقتصادی منطقه ایفا نماید از تجار و بازرگانان برای سرمایه گذاری در این شهرستان دعوت نمود .

 

سومار با بغداد 150 و با کربلا 230 کیلومتر  و با شهرستان گیلانغرب نزدیک کمتر از 60 کیلومتر فاصله دارد   

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد