سرویس: اقتصادیکد خبر: 97802|13:32 - 1394/09/12
نسخه چاپی

به دنبال اعلام خسارت معدنهای گیلانغرب اعلام شد؛

معدن داران می توانستند جلوی بخشی از خسارت به معادن را بگیرند/ در صددیم مهلتی برای پرداخت حقوق دولتی معدن داران بگیریم

معدن داران می توانستند  جلوی بخشی از خسارت به معادن را بگیرند/  در صددیم مهلتی برای پرداخت حقوق دولتی معدن داران بگیریم
مطلع الفجر: یک مسئول گفت:بخشی از خسارات واره شده به معادن در گیلاانغرب قابل پیشگیری بود و به دلیل بی‌دقتی خود معدن داران رخ داد، زیرا می‌توانستد جلوی بخشی از خسارت ناشی از سیلاب را بگیرند.

 به گزارش مطلع الفجر،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه معتقد است، بخشی از خساراتی که به معادن قیرطبیعی استان وارد شده قابل پیشگیری بود. و با تلاش و تدبیثر خود معدن داران میشد جلوی بخشی از این خسارتها را گرفت .

رضا رحیمی درگفت‌وگویی، با تایید خسارات وارده به معادن قیرطبیعی گیلانغرب در پی بارش‌های چند وقت گذشته، اظهار کرد: بخشی از این خسارات قابل پیشگیری بود و به دلیل بی‌دقتی خود معدن داران رخ داد، زیرا می‌توانستد جلوی بخشی از خسارت ناشی از سیلاب را بگیرند.

وی ادامه داد: البته چون باران شدیدی در گیلانغرب داشتیم، بخشی از این خسارت هم اجتناب ناپذیر بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هنوز برآورد دقیق میزان خسارات انجام نشده و در مرحله جمع بندی است، عنوان کرد: این جمع بندی را در نهایت به شورای عالی معادن کشور ارسال خواهیم کرد.

به گفته این مسئول، تنها کاری که می‌توان برای معدن داران انجام داد این است که مهلتی برای پرداخت حقوق دولتی آنها گرفته شود که این امر در دست پیگیری است و امیدواریم از شورای عالی معادن نتیجه مثبت بگیریم.

رحیمی افزود: اکنون به دلیل شرایط بدی که معدن داران قیرطبیعی دارند از جمله رکود بازار و همچنین پایین آمدن قیمت قیرطبیعی، تلاش می‌کنیم به آنها کمک کنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از راه دسترسی به معادن نیز دچار آسیب شده است، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم از محل بودجه خود شهرستان‌ها برای رفع این مشکل هم کاری انجام شود. پس از معادن قیر طبیعی، بیشترین معدنی که داریم معادن سنگ تزئینی است که اعلام خسارت چندانی در این خصوص نداشته‌ایم.

 به گفته کارشناسان حوزه صنعت و معدن، شهرستان گیلانغرب بیش از 70 درصد معادن قیر طبیعی در کشور را داراست. 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد