سرویس: کرمانشاهکد خبر: 97170|12:25 - 1394/08/23
نسخه چاپی

تبعات دور شدن از اعتقادات اسلامی؛

رد پای هوس های کثیف در زندگی های زناشویی/ وقتی زندگی ها مثلثی می شود

رد پای هوس های کثیف در زندگی های زناشویی/ وقتی زندگی ها مثلثی می شود
مطلع الفجر: دور شدن از اعتقادات اسلامی و برخی ناآگاهی های زوجین منجر به افزایش موضوع خیانت های زناشویی در جامعه شده است.
به گزارش  مطلع الفجر به نقل از  پاک پرس، یکی از آسیب های ازدواج های نا آگاهانه خیانت های زوجین پس از صورت گرفتن ازدواج است که می تواند تبعات بسیار جبران را ناپذیری را به وجود بیاورد.

 

با وجود شرایط سخت ازدواج های امروزی متاسفانه انتخاب های نا آگاهانه یا در برخی موارد عدم یادگیری مهارت های برقراری ارتباط بین زوجین منجر به خیانت یکی یا هر دو زوج می شود.

 

متاسفانه در برخی از موارد این رابطه های پنهانی زوجین گاهی تا مدتها ادامه می یابد تا جایی که زمینه ساز بروز مشکلات جدی تر چه برای زوجین و چه فرزندان آنان می شود.

 

به راستی چه می شود که آن شور و هیجان های آتشین آغاز زندگی زناشویی جای خود را به سردی که نه بلکه به خیانت می دهد.

 

نقش مهارتهای ارتباطی در یک زندگی موفق

 

فاطمه مرادی در گفتگو با خبرنگار پاک پرس، اظهار داشت: توجه به میل جنسی-رفاقت و صمیمیت-تعهد سه بعد مهم در مثلث عشق است که اگر هرکدام رعایت نشود نمی توان به دوام زندگی زناشویی نیز امیدوار بود.

 

این روانشناس با اشاره به اینکه ریشه تعهد در اعتماد بین زوجین است بیان کرد: در صورت داشتن رابطه پنهانی یک زوج با شخص دیگری احتمال بروز مشکلاتی از جمله ترس از برملا شدن، اضطراب و ایجاد بیماری های روانی، بیماری های مقاربتی، گرایش به مصرف مواد مخدر، خشونت، طلاق، قتل های ناموسی و احتمال ابتلا به ویروسHIVافزایش می یابد.

 

مرادی با  بیان اینکه کنترل های مداوم زوج توسط همسر نیز می تواند باعث افزایش احتمال ارتکاب خیانت شود، ضعف در برقراری مهارتهای ارتباطی را زمینه ساز بروز چنین خیانتی دانست.

 

وی تاکید کرد: به طور کلی ناکامی ها به دو دسته عاطفی نظیر سرزنش مداوم و جنسی تقسیم می شود.

 

وی افزود: به جز در مواردی معدود که زوج به دلیل ابتلا به اختلال های شخصیتی است، معمولا هر دو زوج در بروز اختلافات مقصر هستند.

 

این روانشناس خاطر نشان کرد: بر اساس آیات قرآن که فرموده "و لا تقربوا الزنا" حتی نباید زمینه های نزدیک شدن به زنا نیز فراهم شود چه اینکه پیامبر اکرم(ص) برای خیانت دسته بندی های مختلفی را از جمله خیانت چشم، پا، دهان و... عنوان کرده اند.

 

مرادی پیامدهای خیانت را متوجه خانواده و فرزندان و در نهایت اشاعه بی اعتمادی در جامعه دانست و یادآور شد: زندگی بر اساس اصول و مهارت های ارتباطی تا حدودی سبب عدم ابتلا به چنین وضعیتی می شود.

 

قوانین مربوط به برخورد با خائنین کارگشا است

 

فاطمه خاتوله در گفتگو با خبرنگار پاک پرس، اظهار داشت: عدم پایبندی به دستورات الهی، بی علاقگی به همسر که یا به دلیل تحمیلی بودن ازدواج است و یا در طول دوران زندگی ایجاد شده، داشتن ارتباطی پنهانی پیش از ازدواج با شخص سوم و عدم توانایی یکی از زوجین از تامین نیاز جنسی طرف مقابل عمده ترین علل خیانت در زندگی های زناشویی است.

 

این حقوقدان گفت: از آنجا که خیانت برای مدتی طولانی پنهان نمی ماند در صورت بر ملا شدن این رسوایی، طلاق بدترین پیامد است؛ همچنین امکان افسردگی، خودکشی و جنایت های ناموسی افزایش می یابد..

 

خاتوله افزود: بر اساس قانون در شرایط عادی حکم رابطه نامشروع بین افراد مجرد صد ضربه شلاق و بین افراد متاهل حد رجم یا مرگ است که البته در این ماده قانونی(22 مجازات اسلامی) شرایط محصنه بودن نیز قید شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد