سرویس: آمریکاکد خبر: 96505|10:34 - 1394/08/06
نسخه چاپی

ترجمه/

دانفورد:حمایت نظامی امریکا از اسرائیل بعد از برجام هرروز گسترده تر خواهد شد

دانفورد:حمایت نظامی امریکا از اسرائیل بعد از برجام هرروز گسترده تر خواهد شد
مطلع الفجر ،ژنرال جوسف دانفورد رییس ستاد مشترک ارتش امریکا معتقد است حمایت نظامی امریکا از اسراییل نسبت به گذشته نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه هر روز قوی تر و گسترده تر خواهد شد. و الشی که اسراییل با ان روبه رو است، چالش امریکا نیز هست.

به گزارش  مطلع الفجر، ژنرال جوسف دانفورد رییس ستاد مشترک ارتش امریکا در سفری به تل آویو از کمک نظامی ده ساله امریکا به ارزش ۳٫۷ میلیارد دلار در هر سال خبرداد. این خبر زمانی اعلام شد که ارتش اسراییل هم در سرزمین های اشغالی و هم در شهرک های اسراییلی علیه فلسطینیان حملات جدیدی را اغاز کرده است.

 

در این سفر که نخستین بار پس از برگزیده شدن دانفورد به این سمت به اسراییل انجام شد، هدف اصلی بازگرداندن روابط تیره شده دولت امریکا و نتانیاهو به وضعیت گذشته بود.دانفورد در این دیدار اظهار داشت که حمایت نظامی امریکا از اسراییل نسبت به گذشته نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه هر روز قوی تر و گسترده تر خواهد شد.چالشی که اسراییل با ان روبه رو است، چالش ما نیز هست.

 

دولت اوباما پیش از این نیز اعلام کرده بود کمک نظامی امریکا به اسراییل بعد از توافق هسته ای با ایران بر خلاف میل نتانیاهو، افزایش پیدا خواهد کرد.نتانیاهو با براه انداختن کمپین های مختلف تلاش زیادی کرد تا توافق هسته ای میان ایران و امریکا شکل نگیرد.

مقامات اسراییلی و امریکایی اعلام کردند که میزان این پکیج های نظامی میتواند در هر سال به بیش از ۳٫۷ میلیارد دلار برسد.تل اویو خواستار کمک های بیشتر است، اسراییل اعلام کرده که برداشته شدن تحریم ها از ایران باعث خواهد شد تا ایران برای مسلح شدن علیه اسراییل مسیر راحت تری را در پیش داشته باشد و اسراییل باید توان مقابله را پیدا کند.

در سفر دانفورد، وی دیداری با وزیر دفاع اسراییل موشه یالن انجام داد و از قرار ملاقات نتانیاهو و اوباما در ماه نوامبر خبر داد.در این سفر شهردار نیویوردک بیل دبلاسیو نیز حضور داشت، وی که بارها خود را از حامیان اصلی اسراییل خوانده است حملات فلسطینیان به اسراییل را غیر قابل قبول و وحشیانه توصیف کرد و خواستار توقف ان شد.

پیش از این قرار بود تا وزیر امور خارجه امریکا نیز قبل از دیدار خود با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و شاه عبدالله  اردن ، دیداری را با نتانیاهو در سفرش به المان داشته باشد که بدلیل بالاگرفتن درگیری ها میان اسراییلی ها و فلسطینیان نتانیاهو سفر خود به المان برای دیدار با مرکل صدر اعظم این کشور را لغو کرد.

هرچند کری مامور شده تا هیچ گدام از طرف های درگیری را مقصر نداند، اما انچه مسلم است دولت امریکا از ادامه درگیری ها و ادامه حملات اسراییل علیه مردم فلسطین چندان رضایت ندارد چراکه این درگیری ها ممکن است به کشورهای عربی همسایه اسراییل کشیده شده و متضرر شدن این کشور ها از درگیری های اسراییل ممکن است اهداف امریکا برای متحد کردن کشورهای عربی برای سرنگون کردن دولت بشار اسد را بر هم بزند.

بیشتر درگیری ها در منطقه مسجد الاقصی در شهر بیت المقدس رخ داده است.جایی که اسراییلی ها فشار را برای مقابله با حضور مسلمانان به این مسجد را افزایش داده اند.این در حالی است که هفته گذشته نماینده فلسطین در سازمان ملل درخواست کمک نظامی بین المللی برای حفظ جان مسلمانان در مسجد الاقصی را داشت، در همین رابطه نماینده اسراییل در سازمان ملل نیز در مصاحبه ای اظهار داشته که هیچ دخالت بین المللی در منطقه بیت المقدس و در مسجد الاقصی قابل قبول نیست.

هفته گذشته در نتیجه شلیک پلیس اسراییل ۵ فلسطینی در مسجد الاقصی کشته شدند تا تعداد کشته های این ماه فلسطینیان در مسجدا الاقصی به حدود ۵۶ نفر برسد بعلاوه اینکه ۱۸ نفر در این تیر اندازی ها زخمی شده اند.از جمله دیگر تلفات فلسطینیان باید به درگیری های مرز غزه اشاره کرد که در ان یک زن حامله و یک دختر بچه دو ساله در اثر حملات هوایی اسراییل کشته شدند.

هفته گذشته نه فعال حقوق بشر اسراییلی در بیانیه ای میزان شلیک گلوله توسط سربازان اسراییلی را ب چالش کشیدند و از ان انتقاد کردند.انها معتقدند سیاست شلیک در راس کار پلیس اسراییل قرار دارد این در حالی است که معترضان فلسطینی میتوانند در درجه اول دستگیر . بازداشت شوند.انها همچنین اعلام کردند بسیاری از قربانیان فلسطینی هیچ خطری را متحمل پلیس اسراییل نکرده بودند.

 

دولت اسراییل مجوز شلیک به سوی فلسطینیانی که به سمت پلیس این کشور سنگ پرتاب کنند را صادر کرده است، این در حالی است که در صورت بازداشت فلسطینیان در مناطق اشغالی، انها به سرزمین های اسراییل اورده شده و مجازات میشوند.در حقیقت میتوان گفت فلطسینیان ساکن کرانه باختری تحت قوانین نظامی زندگی میکنند و فلسطینیان مناطق اشغالی باید مطیع قوانین اسراییل باشند./نگین کویر

متن اصلی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد