سرویس: کرمانشاهکد خبر: 95988|11:21 - 1394/07/21
نسخه چاپی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خبر داد:

اجرای ۶ مصوبه سفر مقام معظم رهبری در بخش كشاورزی كرمانشاه

اجرای ۶ مصوبه سفر مقام معظم رهبری در بخش كشاورزی كرمانشاه
مطلع الفجر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از اجرای ۶ مصوبه سفر مقام معظم رهبری در بخش كشاورزی استان با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۹۲۲ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش  مطلع الفجر  به نقل از مرصاد، خسرو شهبازی اظهار داشت: تاکنون بیش از یک هزار و ۹۲۲ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های بخش کشاورزی مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان اختصاص یافته که برای بیش از ۷ هزار نفر اشتغالزایی داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه  برای اجرای ۶مصوبه سفر مقام معظم رهبری در بخش کشاورزی یک هزار و ۹۴۱میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده، تصریح کرد: تاکنون بیش از یک هزار و ۹۲۲ میلیارد ریال معادل ۹۹ درصد رقم مصوب تخصیص یافته است.

 

شهبازی ۶ مصوبه سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه را  طرح‌های عملیات آب و خاک، احداث باغات مثمر، توسعه محصولات زراعی و گلخانه‌ای، پرواربندی، تولید ماهی در سدهای  مخزنی و تولید ماهی در قفس اعلام کرد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه برای اجرای عملیات آب و خاک که اولین مصوبه سفر مقام معظم رهبری در بخش کشاورزی است، تصریح کرد: ۱۵۰۰میلیارد ریال برای اجرای این طرح در استان  اختصاص یافته که شامل اجرای ۱۱هزار و ۶۷۶ هکتار آبیاری تحت فشاردر اراضی کشاورزی، ۱۳هزار و ۶۷۶هکتار  شبکه آبیاری، ۵۰کیلومتر انتقال آب با لوله، ۴هزار و ۸۰۸هکتار تجهیز و نوسازی شبکه آبیاری، ۴ونیم کیلومتر کانال کشی، ۴ونیم کیلومتر زهکشی اراضی، ۵ونیم کیلومتر ایجاد جاده بین مزارع بوده که برای ۵ هزار و ۲۷۹ نفر اشتغال فراهم کرده است.

 

اجرای طرح های آب و خاک در کرمانشاه ضروری است

 

وی اجرای طرح‌های آب و خاک در استان کرمانشاه را با توجه به خشکسالی و کمبود منابع آب ضروری دانست و تاکید کرد: اجرای این طرح‌ها باعث افزایش راندمان آبیاری، بهره‌ وری در مصرف آب و افزایش تولید محصولات کشاورزی شده است.

 

شهبازی مصوبه بعدی سفر مقام معظم رهبری را احداث باغات مثمر با اختصاص ۵ میلیارد ریال اعتبار طی سال ۹۰ و ۹۱ بیان کرد و گفت: برای اجرای این طرح تاکنون ۳میلیارد و ۴۲۳ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته که زمینه اشتغال ۵۷۳ نفر را فراهم کرده که  شامل  انجام عمليات هرس، پيوند، تغذيه و احداث باغ در سطح ۵۵۰ هكتار است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه سومین مصوبه بخش کشاورزی را توسعه كشت محصولات باغي و زراعي سالم و ارگانيك اعلام کرده و تصریح کرد: طی سالهای ۹۰ تا ۹۲ ، ۱۲۰میلیارد  ریال اعتباری معادل ۱۰۰درصد رقم مصوب برای این عملیات جذب و هزینه شده که اشتغالزايي  این طرح  ۴۸۱ نفر بوده که باعث افزایش تولید محصولات کشاورزی استان گردیده است.

 

وی سپس به تشریح ادامه اقدامات مصوبه سوم برای توسعه بخش زراعت و باغات استان کرمانشاه از محل تسهیلات سفر مقام معظم رهبری پرداخته و خاطرنشان کرد: در بخش مکانیزاسیون نیز با خريد ۱۸۴ تراكتور، ۴ كمباين و ۱۸۴ دستگاه ادوات  كشاورزي  براي ۲۲۶ نفر اشتغال ايجاد شده که باعث افزایش بهره‌وری تولیدات بخش کشاورزی می‌شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه ادامه داد: همچنین در بخش باغبانی جهت احداث گلخانه خانگی، توليد كمپوست، اصلاح و نوسازی گلخانه  تسهیلات پرداخت شده که ۱۵۸  نفراشتغال‌ زایی داشته، در بخش توليدات دامی ۴۵ نفر، در بخش زراعت در محصولاتی مانند كلزا، چغندرقند و نباتات علوفه ای ۵۲ نفر اشتغال‌ ایجاد شده است.

 

اشتغالزایی ۶۶۲ نفر با اجرای طرح پرواربندی در استان

 

شهبازی چهارمین طرح مصوبه سفر مقام معظم رهبری را اجرای طرح پرواربندی طی سالهای ۹۰ و ۹۱ با  اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال معادل ۱۰۰درصد رقم مصوب اعلام کرد و گفت: این طرح در قالب تسهيلات بانكی به این بخش اختصاص یافت که زمینه اشتغال ۶۶۲ نفر را ایجاد کرده است.

 

شهبازی پنجمین طرح مصوب مقام معظم رهبری  را اختصاص ۱۰ ميليارد ريال و معادل ۱۰۰ درصد رقم مصوب تسهيلات ارزان قيمت  جهت افزايش توليد آبزيان از طريق ماهی دار كردن سدهاي مخزني استان بیان کرد و  گفت:  طی سال ۹۰ تا ۹۲ این اعتبار از محل طرح کمک‌های فنی و اعتباری برای اجرا هزینه شده است.

 

وی اشتغالزايی این طرح را ۲۵ نفر اعلام نمود که در قالب احداث مزارع پرورش ماهي سردآبی و گرمابی جذب شده است.

 

شهبازی در ادامه  آخرین طرح مصوب سفر مقام معظم رهبری را پرورش ماهی در قفس طي سالهاي ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ اعلام کرده و گفت: برای اجرای این طرح  ۶ میلیارد ریال و معادل ۱۰۰درصد رقم مصوب جذب شده که اشتغال  ۱۰نفر را فراهم و تولید ماهیان گرمابی و سردابی را افزایش داده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد