سرویس: اقتصادیکد خبر: 95740|09:03 - 1394/07/16
نسخه چاپی

یک مسئول خبر داد؛

آغازعملیات واکسیناسیون تب برفکی 250 هزار راس دام گیلانغرب

آغازعملیات واکسیناسیون تب برفکی 250 هزار راس دام گیلانغرب
مطلع الفجر :مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان گیلانغرب از آغاز عملیات واکسیناسیون تب برفکی 250هزار راس دام سبک ثابت و 6هزار راس دام سنگین در مناطق روستایی شهرستان گیلانغرب خبر داد.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان گیلانغرب  در گفتگو با مطلع الفجر  اظهار داشت:گفت در این طرح که هزینه اجرای آن5 میلیارد و 600 میلیون ریال است  به مدت 45 روز و توسط اکیپ متشکل از کارشناسان دامپزشکی کار واکسیناسیون دام مناطق گرمسیری را به انجام می رسانند.

 

 دکتر حسین حیدری افزود: بیش از 230 هزار راس دام سبک عشایر کوچرو نیز بتدریج  با  استقرار در مناطق قشلاقی  واکسینه خواهند شد

 وی اضافه نمود: مهمترین و اساسی ترین روش پیشگیری و کنترل بیماری تب برفکی بکارگیری اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای است  که جلوگیری از ورود دام آلوده و حامل ویروس به دامداریها و یا دامپروری تولید شیر و گوشت ،ضدعفونی وسایل نقلیه، رعایت مقررات بهداشتی قرتطینه ای فردی و همچنین مجتمع های تولید شیر وگوشت ازجمله اقدامات ضروری در این خصوص است که بایستی به آن کاملا توجه گردد.

 حیدری از ادارات مرتبط اعم از امورعشایری، جهادکشاورزی ، دهیاران و شوراهای اسلامی و موجین کشاورزی در دهستانها و بهورزان خواست تا در اطلاع رسانی مناسب به عشایر و دامداران دامپزشکی را در کمک به پوشش صد درصدی واکسیناسیون دام شهرستان یاری دهند.

 در شهرستان گیلانغرب بیش از 480 هزار راس دام سبک وجود دارد که 230 هزار راس آن متعلق به عشایر کوچرو است  که سالیانه 5000 تن گوشت قرمز 10 هزارتن شیر و 500 تن پشم  در این شهرستان تولید می گردد.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد