سرویس: اقتصادیکد خبر: 95399|12:22 - 1394/07/08
نسخه چاپی

فرماندار گیلانغرب؛

هنوز در 15 نقطه سطح شهر ،دامهای سبک و سنگین نگهداری می شود

هنوز در 15  نقطه سطح شهر ،دامهای سبک و سنگین نگهداری می شود
مطلع الفجر: فرماندار گیلانغرب گفت اگرچه نگهداری دام در شهر کاهش یافته، اما هنوزدر 15 مکان سطح شهردامهای سبک و سنگین نگهداری می شود.

به گزارش خبرنگار مطلع الفجر ،در جلسه کارگروه بهداشت ، درمان و تامین اجتماعی شهرستان گیلانغرب ، فرماندار شهرستان گیلانغرب با  تاکید برضرورت تلاش دستگاههای مرتبط بمنظور ارتقاء سطح کمی وکیفی بهداشت و سامان دهی وضعیت کشتارگاهها و همچنین  رفع شکستگیهای شبکه های داخلی آب شرب روستایی ، پرداخت به این حوزه را خواستار شد.

 

کرم محمدی عنوان اینکه  تعداد دامهای نگهدای شده در حاشیه شهر کاهش یافته  ابراز داشت:اماکن نگهداری دام در شهر گیلانغرب با تمهیدات صورت گرفته کاهش یافته استاما با این تفاصیل  حدود 15 مکان دیگر همچنان در سطح شهر موجود هست که دامهای سبک و سنگین را نگهداری می نمایند.

محمدی افزود این مکانها بایستی سریعا جمع آوری گردند وی تاکید نمود  نگهداری هرگونه دام  در سطح شهر جز در محدوده های قرنطینه ای کشتارگاهی ممنوع است و با متخلفین برخورد خواهد شد.

 وی تصریح نمود با توجه به فرارسیدن فصل سرما و احتمال مشکلات آنفولانزای طیور با عرضه مرغ زنده نیز در سطح شهرستان  به شدت برخورد و درصورت مشاهده محموله های عرضه کنندگان ضبط می گردد.

حیدری مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان گیلانغرب هم از برنامه پایش آنفولانزا با نمونه گیریهای سرمی و بافتی از 57 مرغداری صنعتی فعال در این شهرستان خبرداد.

 

وی اذعان نمود:  بمنظور  تعداد 48مرغداری سنتی موجود در شهرستان بدلیل عدم تطابق با معیارها و ضوابط بهداشتی از این پس از مدار پرورش خارج شده و از جوجه ریزی آنها جلوگیری خواهد شد.

در این جلسه همچنین روستای قیطول مرجان در بخش مرکزی  و سالگه در بخش گواور بعنوان روستاهای سالم این شهرستان تعیین شدند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد