سرویس: اجتماعیکد خبر: 94855|09:19 - 1394/06/24
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب؛

جامعه ما امروز نیازمند"فرهنگ سازی ازدواج ساده"درلوای آموزه های اسلامی است/از چالش های گریبانگیر ازدواج ،الگو برداری از فرهنگ غربی است

جامعه ما امروز نیازمند"فرهنگ سازی ازدواج ساده"درلوای آموزه های اسلامی است/از چالش های گریبانگیر ازدواج ،الگو برداری از فرهنگ غربی است
امام جمعه گیلانغرب گفت:بسیاری از مشکلات پیش پای ازدواج برخی سخت گیری های غیر ضرورری است و حقیقتاً ساده بودن ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه (س) ،باید الگویی برای ازدواج در جامعه ما باشد.

حجت الاسلام محمد طه مهری  در گفتگو با خبرنگارمطلع الفجر،ضمن تبریک به مناسبت  فرا رسیدن اول ذیحجه سالگرد ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه (س) اظهار داشت:حقیقتاً ساده بودن این ازدواج باید الگویی برای ازدواج در جامعه ما باشد.

 

وی تصریح نمود :نگاهي به نحوه آشنايي، خواستگاري، ازدواج، مهريه و مراسمات مربوط به پيوند انسان هاي بزرگ و معصوم، بسيار مهم تر از خود آن اتفاق است.

 مهری یاد اور شد :يكي از اين پيوندها، ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علي(ع) به عنوان برترين بانوان و مردان عالم هستند و يادآوري اين مناسبت در هرسال در واقع تذكر و يادآوري الگوها و معيارهايي  است كه در زندگي آنان براي ما به ويژه براي نسل جوان است.

 

 وی ابراز داشت:در جريان ازدواج آن دو بزرگوار كه به فرموده حضرت رسول(ص) خداوند فاطمه را به ازدواج علي درآورد، نكات بسيار مهم آموزشي و الگويي وجود داردکه هر نکته از آن میتوان الگویی شایسته و راهی سعادت افرین برای زندگی جوانان ما باید.

 

امام جمعه گیلانغرب گفت: در این خصوص خاطر نشان کرد : كه از آن جمله مي توان به؛ كفو و همتا بودن، خواستگاري بدون واسطه، قناعت، دوري از اشرافي گري و تجملات، سخت نگرفتن بر همديگر، ملاك قراردادن معيارها و خصوصيات معنوي و ديني و اخلاقي، مهريه پايين، بنا كردن زندگي بر پايه محبت و عشق واقعي از روي شناخت، حجب و حيا اشاره كرد و به اين خاطر است كه يك پيوند با اين ويژگي ها پيوند آسماني لقب مي گيرد كه رضايت خدا و رسول خدا(ص) در آن وجود دارد.

 

حجت الاسلام مهری در پایان بر ضرورت تاسی و تمسک به سبک زندگی اسلامی و اهمیت به آموزه های دینی  اذعان داشت: مسئله ازدواج و تشکیل کانون خانواده از مسائل مهم جامعه اسلامی به شمار می اید، متاسفانه مسئله ای که امروز گربیانگیر ازدواج شده، الگوبرداری از آداب و رسوم و اخلاقیات غربی ها در زمینه ازدواج است که میتوان با تمسک به سبک زندگی اسلامی و الگو بر داری از آموزه های دینی از چالشهای پیش رو در این وادی رهایی یافت ..

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد