سرویس: اقتصادیکد خبر: 91091|12:29 - 1394/03/23
نسخه چاپی

استاندار ایلام؛

تونل قلاجه تا 3 ماه آینده به بهره برداری می رسد/مسافت گیلانغرب به کرمانشاه 15 کیلومتر کوتاه تر می شود

 تونل قلاجه تا 3 ماه آینده  به بهره برداری می رسد/مسافت گیلانغرب به کرمانشاه 15 کیلومتر کوتاه تر می شود
مطلع الفجر: استاندار ایلام گفت :تونل قلاجه ،دومین تونل بلند ترانزیتی کشور در مجموع 81 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تونل قلاجه تا 3 ماه آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مطلع الفجر،گردنه قلاجه با طول نزدیک به 15 کیلومتر از گردنه های صعب العبور کشور است که اصلی ترین راه ارتباطی شهرستان گیلانغرب و سومار با دیگر مراکز کشور می باشد.

این گردنه برفگ یر  و حادثه خیز سالانه با داشتن تلفات جانی و مالی بسیار به عنوان یک از پر خطر ترین جاده های کشور خصوصا در فصل زمستان باعث مشکلات بسیاری برای مردم این منطقه شده بود که با افتتاح ان این مشکلات به سر خواهد امد .

 

استاندار ایلام در جریان بازدید از تونل قلاجه خاطرنشان کرد: 27 میلیارد تومان کل مبلغ قرارداد اجرای این طرح بزرگ بوده که 18 میلیارد و 200 میلیون تومان از آن به پیمانکار پرداخت شده است.


مروارید با اشاره به این‌که حفاری تونل به پایان رسیده است، گفت: پروژه تونل قلاجه در مجموع 81 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که 120 متر از این تونل نیز لاین‌بندی شده و خروجی تونل قلاجه نیز قالب لاینی آن تکمیل شده و از 2 طرف ادامه دارد که متأسفانه به‌علت مشکلات اعتباری پیشرفت لاینیگ کند است.


استاندار ایلام تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه ارتباطی مهم 22 میلیارد تومان اعتبار لازم است که خوشبختانه در قانون بودجه امسال 12 میلیارد ریال برای این تونل منظور شده است.


مروارید با بیان این‌که عملیات حفاری تونل 3 سال به طول انجامید، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این تونل تا 3 ماه آینده به اتمام می‌رسد.

تونل قلاجه با دو هزار و 500 متر طول دومین تونل بلند ترازیتی کشور است و از لحاظ کار اجرایی، فنی و میزان حفاری در کشور رکورد دار است.

تونل قلاجه یکی از طرح های راهبردی منطقه است که  با حذف بیش از 12 نقطه حادثه خیز از گردنه قلاجه و کاهش 15 کیلومتری فاصله ، کریدور جدیدی را برای حمل و نقل جاده ای ایجاد خواهد کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد