سرویس: تازه های خبرکد خبر: 90250|10:49 - 1401/01/04
نسخه چاپی

منطقه بکری که نیازمند توجه بیشتر است؛

نگینی سرسبز و بکر بنام "گلین "بر پیشانی گیلان غرب/ ظرفیتی گردشگری که مهجور مانده است+ تصاویر

نگینی سرسبز و بکر بنام "گلین "بر پیشانی گیلان غرب/ ظرفیتی گردشگری  که مهجور مانده است+ تصاویر
مطلع الفجر:خطه گلین گیلانغرب همجوار دشت زيبا وشاليزارهاي پهناور ديره واقع شده که به مانند نگینی سبز بر پیشانی این منطقه می درخشد.

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر؛ هرگاه سخن از دیدنیهای  شهر گیلانغرب به میان می آید نا خود اگاه نظر و ذهن ها به سمت منطقه بکر گلین و دره های سرسبز و رودخانه همیشه خروشان ان میرود .

گلین ؛منطقه اي وسيع متشكل از چندين روستاي كوچك و بزرگ شامل سرباغ ،انجاورو ،نجار، بان بر آفتاب،چمن ، شاهمرادی باجمعيتي در حدود 3000 نفر در بين راه گيلانغرب و سرپل ذهاب و همجوار دشت زيبا با شاليزارهاي پهناور ديره واقع شده است.

این منطقه  گردشگاهي است بكر و فرح انگيز كه دره اي پوشيده از درختـان گـوناگون با اناري معروف و رودي هميشه خروشان كيلومرها زيبايي و لطافت را به گردشگران هديه مي كند.

 حوزه گلین به شکل دره اي عميق و طويل ، با حدود 20کيلومترطول و عمق 400متر است داراي رودخانه اي زيبا دارد که در ميان درختان سرسبز پنهان شده است  ، اين منطقه از قسمتهاي تاريخي و قديمي نيز به شمار مي آيد. طبق روايات و انتشارات تاريخي زندگي در اين بخش قدمتي برابر با آثار تاريخي و اساطيري بيژن و منيژه در شهرستان سرپل ذهاب دارد.

 براساس روايات تاريخي در زمان حکومت بيژن در اين منطقه ، مردم اطراف دره از هجوم جانوران درنده به حاکم شکايت مي برند. گرگين براي پاکسازي اين دره اعزام شده که موفق مي شود امنيت منطقه را تامين کند و از آن زمان زندگي در اين منطقه جريان يافته است .

 اگرچه اين منطقه زيبا و تاريخي به سبب ناآشنايي مهجور مانده است ؛ اما زيبايي هايش چشم هر بيننده اي را به حيرت وامي دارد و شرايط استثنايي دارد.

بنا بر این با صرف هزينه هايي اندک مي توان از اين نعمت خدادادي به بهترين نحو بهره گرفت  جداي از شگفتي هاي طبيعي در اين منطقه آثار تاريخي متعددي نيز وجود دارد که عبارتند از کتيبه فرهاد (يا فرهاد کن) در 150متري پل ورودی دره، تاق روبه روي روستاي نجار که شامل چند پله ، يک حوض و چند گودال براي ذخيره مواد غذايي است،قلعه گرگين با ديوارهاي قديمي ، يک حوض و يک کتيبه در نزديکي سرباغ گلين وقلعه انجاورود (عظيمه) شامل ديوارهاي متعدد که هيچ راه ورودي ندارد

مشکلات این حوزه ، عدم وجود راه دسترسی مناسب است  به طوری که راه آسفالت  قدیمی آن سالها از عمرش میگذرد ودر بسیاری از نقاط کنده شده و پر از چاله چوله هایی عمیق و خطر ساز است .

همچنین این راه دسترسی باریک در پرتگاههای زیادی که مشرف به درهای عمیق و رودخانه گلین است فاقد گارد محافظ و حتی تابلوهای راهنمایی کافی و خط کشی وسط راه است .

 این خطرات و شاید بهتر بگوییم این کوتاهی های راه و ترابری در این منطقه بکر و گردشگری باعث شده است تا بسیاری از علاقمندان  دیدن  این مناظر را به خاطر راه دسترسی نا مناسب از دست بدهند .

 

منطقه گلین در مجاور شهر 70 هزار نفری گیلان غرب در غرب استان کرمانشاه ، با دره هایی پر از درختان انار ، انجیر ،گردو و مزارع سرسبز برنج  به عنوان یک ظرفیت گردشگری بالقوه متاسفانه  به دلیل کم توجهی  متولیان گردشگری استان و شهرستان  مهجور مانده و از قابلیت ان هیچ بهره ای برای شهرستان گرفته نشده است .

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد