سرویس: گیلانغربکد خبر: 89102|09:47 - 1394/02/07
نسخه چاپی

حیدرپور خبر داد

پیش بینی برداشت 40 هزار تنی گندم از مزارع گیلانغرب

پیش بینی برداشت 40 هزار تنی گندم از مزارع گیلانغرب
مطلع الفجر:مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت:پیش بینی می شود امسال از سطح 23 هزار و 450 هکتار از مزارع گندم این شهرستان 40 هزار تن محصول برداشت شود.

مهندس سعید حیدرپور درگفتگو باخبرنگارمطلع الفجراظهار داشت:از مجموع اراضی زیرکشت غلات این شهرستان 17هزارهکتار گندم دیم و 6450هکتارگندم آبی  می باشد.

وی از تلاش های انجام شده در خصوص آماده سازی مقدمات برداشت محصول در شهرستان خبر داد و اظهار کرد:با صدور معاینه فنی ، 20 دستگاه کمباین بومی آماده برداشت محصولات کشاورزی اند  و کار برداشت محصول را از 20 اردیبهشت ماه جاری انجام می دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد:اقدامات لازم برای خرید گندم مازاد برمصرف کشاورزان صورت گرفته و به همین منظور 3 مرکز خرید در سطح شهرستان آماده خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان است.

حیدرپور گفت: کاراستاندارد سازی باسکول ها نیز انجام و مقرر شده که مراکز خرید تا آخرین لحظه فصل برداشت نسبت به خرید محصول مردم اقدام نمایند.

وی با ابراز این مهم که کارشناسان کشاورزی هم مهیای نظارت بر کار برداشت شده اند   اظهار کرد: به منظور جلوگیری از ریزش گندم نیز کارشناس کشاورزی این شهرستان ، برعملیات برداشت محصول در شهرستان گیلانغرب نظارت می کنند.

گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه با بیش از 70 هزار نفر جمعیت، دارای 40 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که در پی خشک سالی اخیر برداشت محصولات با چالش مواجه شده است 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد