سرویس: گیلانغربکد خبر: 88385|08:11 - 1395/03/12
نسخه چاپی

تداوم بحران آلودگی در اسمان شهر؛

گردوخاک بار دیگر گیلانغرب را در برگرفت

گردوخاک بار دیگر گیلانغرب را در برگرفت
مطلع الفجر:موج جدیدی از گردو خاک به عنوان یک بحران آلودگی ماندگار ،از دیشب مرزهای غربی استان کرمانشاه را فرا گرفته و به موجب ان در شهرستان گیلانغرب نیز دید افقی به طور قابل توجهی کاهش یافته و الودگی محسوسی را باعث شده است .

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، از اغازین ساعات بامداد امروز ، میزان دید افقی درگیلانغرب  از حد استاندارد یک هوای سالم   به مراتب کمتر است و این امر بیانگر آلودگی هوا در این منطقه مرزی در غرب کشور می باشد.




گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابانهای عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی شده و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است و البته این توده هنوز در هوای منطقه ماندگار است و برون رفت از ان بستگی به وزش باد و هوای منطقه دارد .

مسئولان حوزره   بهداشت و درمان  از شهروندان بویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی درخواست کرد به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر، از ورود به فضای باز و آزاد خودداری کنند و در صورت لزوم از ماسک استفاده نمایند.

 بر اساس رصد وضعیت جوی و میزان الودگی های ناشی از گردو خاک در اشمالن شهر گیلانغرب هوای شهر از ابتدای امسال، چندین روز در شرایط هشدار و البته در همین حد به  بحرانی شده است.


بر اساس گفته کارشناسان امر ،شهروندان مرکز استان در سال 94 هم، 36 روز در هوای خارج از استاندارد نفس کشیدند که 33 روز آن شرایط هشدار و 2 روز هم وضعیت اضطرار را تجربه کردند.


در سال 93 نیز شهر کرمانشاه در مجموع 24 روز هوای غیراستاندارد داشت که 22 روز آن در وضع هشدار، یک روز در وضعیت بحران و یک روز هم در وضع اضطرار قرار بود.


استان کرمانشاه همانند استان های ایلام و خوزستان، در چند سال گذشته حسابی با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.


این پدیده شوم نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ های درختان بلوط،‌ بشدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد