سرویس: ویژهکد خبر: 8219|17:33 - 1392/01/07
نسخه چاپی

آمارمهمانها و مسافران نوروزی گیلانغرب از 50 هزار نفر گذشت

آمارمهمانها و مسافران نوروزی گیلانغرب از 50 هزار نفر گذشت

Picture 027مطلع الفجر-رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلانغرب گفت: تاكنون بیش از 50 هزار نفر مهمان و مسافر نوروزی از جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهرستان دیدن کرده اند.منوچهر پاشایی گفت: همچنین در این مدت بیش از 15 هزار نفر نیز در قالب کاروان های راهیان نور سراسر کشور، برای بازدید از مناطق عملیاتی آوزین، چغالوند، یادمان عملیات مطلع الفجر، پادگان حضرت رسول (ص)، تنگه حاجیان، شیاکوه و یادمان های هشت سال دفاع مقدس به این شهرستان سفر کردند.

وی همچنین از اسکان بیش از چهار هزار و 500 نفر مهمان، مسافر نوروزی و کاروان راهیان نور در مراکز اقامتی، کلاس های درس، چادرهای اسکان موقت شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.Picture 031پاشایی اظهار کرد: توزیع پوستر، نقشه راهنما و برشورهای معرفی آثار تاریخی این شهرستان همچون محوطه باستانی کاخ اربابی، قلعه گیلانغرب ، سراب مورت، آتشکده زرتشتی و گوردخمه دیره نیز در ورودی های شهرستان در میان مسافران و مهمانان نوروزی توزیع شده است. وی تاکید کرد: چیدمان سفره هفت سین، استقرار دو مرکز اطلاع رسانی در ورودی شهر، برپایی سیاه چادر عشایری برای عرضه شیرینی محلی و صنایع دستی و گلیم و توزیع فرم های نظر سنجی میان مهمانان و مسافران نوروزی از دیگر اقدامات میراث فرهنگی گیلانغرب در این مدت است. پاشایی گفت: همچنین در روز سوم فروردین اجرای برنامه ساز و دهل و گروه رقص ˈکارمیسنˈ کرمانشاه را در شهرستان داشتیم که این برنامه با استقبال مهمانان و مسافران نوروزی مواجه شد. وی خاطر نشان کرد: از  پنج فروردین شاهد برپایی ایستگاه صلواتی در ورودی شهر بمناسبت ایام فاطمیه برای توزیع شیر، چای و خرما در میان مسافران و مهمانان نوروزی به شهرستان هستیم که تا روز دوازدهم فروردین ادامه دارد.

Picture 032

وی افزود: همکاری و تلاش ادارات و نهادها، ماموران راهنمایی و رانندگی و پلیس راه، امدادگران جمعیت هلال احمر، نیروهای شهرداری، محیط زیست، آموزش و پرورش و مردم در مشارکت همه جانبه برای پذیرایی از مهمانان و مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور ستودنی بوده است.

Picture 027

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد