سرویس: ویژهکد خبر: 8210|17:13 - 1392/01/06
نسخه چاپی

اجرای نمایش خیابانی ˈبرای یک متر زمین پاکˈ در گیلانغرب آغاز شد

اجرای نمایش خیابانی ˈبرای یک متر زمین پاکˈ در گیلانغرب آغاز شد

80593510-3824144مطلع الفجر-رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلانغرب از آغاز اجرای نمایش خیابانی دفاع مقدس با عنوان ˈبرای یک متر زمین پاکˈ در 13 نقطه از این شهرستان همزمان با ایام تعطیلات سال نو خبر داد.

لطف اله باوندپور افزود: اجرای این نمایش ها بر عهده گروه هنری تئاتر مرکز کرمانشاه است که برای مهمانان نوروزی و کاروان های راهیان نور به اجرا گذاشته می شود.

وی تصریح کرد: در واقع این برنامه هنری با هدف انتقال ارزش ها، دلاور مردی ها و رشادت های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان است که در پارک های سطح شهر و برخی مناطق عملیاتی بصورت زنده اجرا می شود. باوندپور اظهار کرد: مقوله فرهنگ امری ماندگار است که اگر در جامعه نهادینه شود می تواند نسل به نسل و سینه به سینه به آیندگان منتقل شود لذا بیان رشادت های رزمندگان با استفاده از زبان هنر و بخصوص نمایش می تواند برای قرن ها جاودانه بماند. وی خاطر نشان کرد: گیلانغرب بعنوان دومین شهر مقاوم کشور، سند زنده مقاومت مردم خطه غرب کشور است که دلاورمردی مردان و رشادت شیر زنان این منطقه زبانزد ملت بزرگ ایران اسلامی است و تاریخ هیچ گاه مقاومت مردم این منطقه را از یاد نخواهد برد. به گفته وی، اجرای نمایش های خیابانی آن هم در شهرستانی که نقطه نقطه آن رزمگاه شیر زنان و دلاورمردان غیور دوران دفاع مقدس است می تواند معرف خوبی برای حماسه آفرینی مردمان دلیر این منطقه باشد. باوندپور گفت: این گروه نمایشی با هدایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلانغرب به اجرای برنامه می پردازند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد