سرویس: تازه های خبرکد خبر: 3751|12:50 - 1391/10/26
نسخه چاپی

شهیدی که‌اگر بود رئیس‌جمهور می‌شد

مطلع الفجر-مادر شهید بهنام محمدی در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان گفت: پسر من خیلی باهوش بود و اگر امروز زنده بود، تا حالا رئیس جمهور شده بود.

به گزارش مطلع الفجربه نقل از مهر، مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان، عصر دیروز دوشنبه 25 دی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری برگزار شد.

هنگام اعطای جوایز و تقدیر از برگزیدگان این جشنواره حاشیه‌هایی هم به وجود آمد. تقدیر از برگزیدگان جشنواره توسط جواد محقق دبیر جشنواره، سید صادق رضایی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مصطفی رحماندوست انجام شد.

در این مراسم که با یاد شهید نوجوان بهنام محمدی از مدافعان خرمشهر برگزار شد، از مادر این شهید تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

نصرت مظفری مادر شهید بهنام محمدی که با تشویق حاضران روی سن آمده بود، توسط رضایی مورد تقدیر قرار گرفت.

رضایی هنگامی که مظفری روی سن بود، گفت: بهنام محمدی این قدر باهوش بود که من پیشنهاد کردم اگر عقل درستی در کار باشد، سالروز شهادتش را روز تاسیس اطلاعات و عملیات نیروهای مسلح بنامند؛ چون وقتی هیچ‌چیزی نزد رزمندگان نبود، بهنام به میان عراقی‌ها می‌رفت، اول نقشه منطقه را در ذهنش می‌کشید، دوم آب و مهمات برمی‌داشت و می‌آورد و سوم این که سالم برمی‌گشت. عراقی‌ها هم بعد از یک ساعت می‌دیدند آب و مهماتشان کم شده و مواضعشان هم دارد بمباران می‌شود.

رضایی گفت: امروز تلفنی که با خانم مظفری صحبت می‌کردم، می‌گفت: بچه من خیلی باهوش بود و اگر الان زنده بود، رئیس جمهور بود.

در این هنگام مادر بهنام محمدی به سمت میکروفونی که در دست رضایی بود، خم شد و گفت: حتی بالاتر از رئیس جمهور.

این سخن مظفری که با حالت طنز بیان شد، با استقبال و تشویق حاضران روبرو شد.

حمیدرضا شاه‌آبادی مسئول طرح رمان نوجوان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم که به روی سن فراخوانده شده بود تا از وی تقدیر شود، گفت: من اجازه می‌خواهم تا جایزه خودم را به آقای رضایی بدهم؛ چون به نظرم تعامل و برخورد ایشان با نویسندگان، شاعران و مترجمان بسیار خوب بوده که چنین آثاری در کانون منتشر شده است.

رضایی هم در ادامه گفت: آقای شاه‌آبادی بسیار باهوش است؛ چون جایزه را به کانون بخشیده و دوباره به خودش که یکی از کانونی‌هاست برمی‌گردد! البته باید بگویم مبلغ جایزه‌شان دو برابر نمی‌شود. این سخنان نیز با استقبال و تشویق حاضران روبرو شد.

حسین تولایی یکی از نویسندگان کودک و نوجوان هم که اجرای برنامه را به عهده داشت، پس از اتمام تشویق حاضران و هنگامی که قرار بود، نام برگزیدگان جشنواره را بخواند، با چند ثانیه مکث گفت: این حرف آقای رضایی خیلی جالب بود. یک بار دیگر دست بزنید!

مهناز صدری هم که برای گرفتن جایزه خود روی سن این مراسم آمده بود، بعد از دریافت جایزه خود پشت میکروفون قرار گرفت و گفت: من ‌می‌خواهم قولی از آقای رضایی بگیرم. من جایزه نمی‌خواهم و امیدوارم جایزه‌ام این باشد که اگر زمانی خواستم ایشان را ملاقات کنم، مانعی نداشته باشد؛ چون خیلی وقت است که می‌خواهم به دیدن آقای رضایی بروم ولی نمی‌شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد