سرویس: ویژهکد خبر: 3175|14:17 - 1391/10/19
نسخه چاپی

کرمانشاه جغرافیای قصه های حماسی است

کرمانشاه جغرافیای قصه های حماسی است

مطلع الفجر-دبیر اجرایی شانزدهمین جشنواره منطقه ای قصه گویی گفت: کرمانشاه جغرافیای قصه های حماسی ایران معاصر است و اگر روزی دیگران بخواهند از حماسه و غیرت ایران برای بچه ها قصه بگویند ناچار از کرمانشاه خواهند گفت.

به گزارش مطلع الفجر، رضا موزونی روز سه شنبه در آیین اختتامیه این جشنواره که با حضور جمعی از مسوولان در فرهنگسرای کودک و نوجوان کرمانشاه برگزار شد،

افزود: کرمانشاه ذره ذره خاکش با خون شهیدان این دیار رنگین شده و درختان نخلش جانبازان دفاع مقدسند. موزونی اظهار کرد: کرمانشاه ریشه در تاریخ ایران دارد و سنگ نوشته ها و آثار تاریخی در تپه های دینور، گنج دره و هرسین گواهی بر این ادعاست. وی ادامه داد: کرمانشاهیان در طول تاریخ علاوه بر اینکه مرزنشین بوده اند، مرزدار هم بوده و همواره شیرمردان و شیرزنان این دیار از مرزها جانانه دفاع کرده اند. وی در ادامه در خصوص شانزدهمین جشنواره قصه گویی منطقه ای گفت: هدف ما از برگزاری چنین جشنواره هایی این است که قصه و قصه گویی به عنوان یک سنت دیرپای ایرانی بین خانواده ها و جامعه گسترش یابد. وی تاکید کرد: برگزاری این جشنواره ها علاوه بر آموزش تکنیک های قصه گویی به مربیان مجرب، آگاه و با عاطفه کانون باعث حرکتی فرهنگی در کشور خواهد شد و امید است مدارس نیز ساعتی از ساعات درسی کلاس را به قصه گویی اختصاص دهند. مدیرکل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه امروز کودکان و نوجوانان در معرض هجمه های دشمن هستند، گفت: قصه و قصه گویی یکی از مهمترین ابزارها در راستای مقابله با این هجمه هاست. وی با اشاره به جایگاه قصه گفت: قصه، فرصت تلطیف عواطف را به بچه ها می دهد و دریچه ای روی زندگی مردمان از گذشته های دور است. به گفته وی، در استان کرمانشاه بیش از 400 قصه موجود است که بسیاری از آنها نوشته نشده است و با چهره ها و گونه هایی دیگر در کشورهای دیگر به چاپ رسیده است. وی در پایان خطاب به مسوولان با تاکید بر جدی گرفتن کودکان گفت: اگر آینده را می خواهیم جدی بگیریم باید کودکان را جدی بگیریم. وی افزود: مباحث فرهنگی بزودی جواب نمی دهد اما بذرهایی که در این راستا کاشته شده روزی گل خواهد داد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد