سرویس: تازه های خبرکد خبر: 3010|16:51 - 1391/10/18
نسخه چاپی

آخرین قیمت‌ها از بازار سکه و ارز

 آخرین قیمت‌ها از بازار سکه و ارز
قیمت ارز و سکه هرچه که باشد - گران، ارزان و متعادل - مردم بنا بر نیازهای متفاوت همچون مسافرت، کار، هدیه و سرمایه گذاری ارز و سکه را خریداری می‌کنند و سرمای زمستان هم هیچ تاثیری بر آن ندارد.
به گزارش ایسنا، البته گویا سرمای زمستان یک کارکرد ویژه داشته و آن هم عدم خرید مردم از دلالان بوده است. مردمی که برای فرار از سرما و گرم شدن به صرافی ها پناه می‌برند. از ان سو باید این نکته را هم مد نظر داشت که صرافی‌ها دیگر مانند قبل با این توجیه‌ که بر اساس نرخ‌های اجباری کسی حاضر به فروش ارز نیست نبود دلار را بهانه نکرده و با از سرگیری درج نرخ‌ها روی تابلوهای داخلی صرافی اقدام به خرید و فروش می‌کنند.
همین سرما باعث شده که مردم برای خرید ارز و سکه به خیابان ها نیایند و مستقیما به صرافی‌ها مراجعه کنند. مشاهدات خبرنگار ایسنا حاکی از حضور یک تا دو نفر در صرافی‌ها و انجام خرید و فروش ارز در آنها حکایت دارد که البته بیشتر این حاضران خریدار ارز و سکه هستند تا فروشنده.
در 18 روز ابتدایی زمستان تابلوهای صرافی ها بیشترین جاذبه را برای رهگذران داشته است. قیمت هایی که تقریبا با قیمت روز بازار آزاد و کانون صرافان برابری می‌کند.
تابلوهای خوش آب رنگ صرافی ها که دیگر از سیستم سنتی تخته و ماژیک خارج شده و دیجیتالی شده است امروز دوشنبه قیمتها را اینگونه نمایش می دادند.
نرخ سکه هم به صورت زیر است:
عرضه ارز و سکه تماما معطوف به خیابان فردوسی و صرافی های آنجا نمی‌شود. دلالان در گوشه و کنار خیابان و میدان فردوسی حضور دارند و هرچند دقیقه یکبار به آرامی " دلار، دلار" می‌گویند اما مردم و خریداران فقط برای اطلاع از قیمت سوال می کنند و خرید و فروشی انجام نمی‌دهند.
قیمت اعلام شده از سوی دلالان نیز همانند قیمت صرافان است که برای این‌که معامله صورت گیرد قیمت فروش خود را تا 10 تا 15 تومان کاهش می‌دهند. مثلا قیمت معادل 3225 تومان برای هر دلار.
اما در محلی که تا چند روز گذشته خودروهای پلیس پارک بود، اکنون دلالان حضور دارند تا باز به معاملات سوری خود بپردازند. معاملاتی که تنها روی کاغذ انجام می‌شود. معاملاتی که همیشه یک نفر پشت تلفن دلالان قیمتها را تعیین می کند و دستور می‌دهد که آیا معامله انجام شود یا خیر.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد