سرویس: ویژهکد خبر: 2341|13:30 - 1391/10/11
نسخه چاپی

50تن انواع ماهیان گرم آبی در گیلانغرب تولید روانه بازار مصرف میشود

50تن انواع ماهیان گرم آبی در گیلانغرب تولید روانه بازار مصرف میشود

مطلع الفجر- مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب از تولید نزدیک به 50 تن انواع ماهیان گرم آبی درمزارع پرورش ماهی این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش مطلع الفجر ،نصرت الله فلاحی افزود: پیش بینی می شود از تعداد پنج مزرعه پرورش ماهی این شهرستان و همچنین دریاچه های دو سد زاگرس و مخزنی بیش از 50 تن ماهی از انواع ماهیان گرم آبی تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی تصریح کرد: کار صید ماهی در سد مخزنی و سد زاگرس این شهرستان بر عهده دو تعاونی صیادان تحت پوشش مدیریت جهاد کشاورزی قرار دارد.

فلاحی فیتو فاک، بیگ هد، کپور و آمور را از انواع ماهیان موجود در مزارع پرورش و دریاچه های سدها دانست و خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم امسال بیش از دو میلیارد ریال درآمد حاصل فروش ماهی داشته باشیم. وی وزن ماهی های صید شده را بین یک تا 30 کیلوگرم اعلام کرد و افزود: امسال 165 هزار بچه ماهی در دو سد زاگرس و مخزنی رها سازی شد، ضمن اینکه برنامه رها سازی بچه ماهی در این سدها تا پایان سال نیز ادامه دارد. مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب یادآور شد: صید ماهی در سدهای این شهرستان از امروز شروع شده و تا اواخر اسفند سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.              فلاحی با اشاره به اینکه از ابتدای آبگیری دو سد زاگرس و مخزنی تاکنون بیش از 665 هزار بچه ماهی و سه هزار شاه میگو در این سدها رها سازی شده، از افتتاح پروژه پرورش ماهیان سرد آبی خروجی تونل سد زاگرس با ظرفیت 300 تن خبر داد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد