سرویس: تازه های خبرکد خبر: 22217|17:17 - 1392/07/15
نسخه چاپی

قدرت رنگ بنفش در دکوراسیون منزل

قدرت رنگ بنفش در دکوراسیون منزل
196340_401بنفش الهام بخش و رنگ شاهزادگان، ‌پادشاهان و ملكه هاست. بنفش سير تركيبي از رنگ هاي آبي و قرمز مي باشد كه ويژگي هاي هر دو رنگ را يكجا در بر دارد. تندي قرمز به واسطه آرامش و خنكي آبي فروكش مي كند و شما را به آرامش دعوت مي نمايند.
 
 برترین ها:بنفش رنگ عرفان و معنويت است.  بنفش در هر طيفي كه باشد الهام بخش و رنگ شاهزادگان، ‌پادشاهان و ملكه هاست. بنفش سير در اصل تركيبي از رنگ هاي آبي و قرمز مي باشد كه ويژگي هاي هر دو رنگ را يكجا در بر دارد. تندي قرمز به واسطه آرامش و خنكي آبي فروكش مي كند و به حس تازه تبديل مي شود و شما را به آرامش و رهايي دعوت مي نمايند. به همين دليل است كه در بيمارستان هاي رواني و مطب روانشناسان اغلب از بنفش ملايم يا همان بنفش ياسي استفاده مي شود. بنفش ملايم احساس ترس را كاهش مي دهد و مشغله هاي فكري آزار دهنده را تعديل مي نمايد. وقتي بنفش در كنار سفيد قرار مي گيرد سمبل خالص بودن و تواضع است. در فرهنگ چين بنفش رنگ رويا پردازان و فيلسوفان است و نشانه صداقت ، وفاداري و عشق مي باشد. علم رنگ شناسي ثابت كرده است كه بنفش آثار ترس و شوك هاي روحي را پاك مي كند و در اين زمينه مانند اشعه ماوراء بنفش عمل مي نمايد.
از به كار بردن بنفش در دكوراسيون داخلي خانه خود اجتناب نكنيد.
این آپارتمان با کلکسیونی از صندلی های تا به تا به رنگ های مختلف و رومبلی های بنفش، کاغذ دیواری و قالی بنفش دکوره شده است. تابلوهای نقاشی اثر مارسل ورتز هم دیوارهای راه راه را مزین کرده اند.

در اتاق نشیمن این منزل در واشینگتن دی. سی. رنگ بنفش به روش های مختلف بکار رفته است. کاناپه مخملی و پرده های حریر خاکستری در کنار صدف ها و ظروف سفالی و مبل های زیبا در واقع به زیبایی سایه های بنفش را به نمایش گذاشته اند.

در این آپارتمان پاریسی از پالت رنگی خاصی برای ایجاد حال و هوایی باکلاس استفاده شده است. سایه روشن های متعدد رنگ بنفش روی دیوارها، روتختی و ملحفه ها و پرده حریر گویی مخصوصاً با تابلوی نقاشی ست شده اند. لوستر رنگی نیز این صحنه را تکمیل کرده است.

حمام دستشویی این منزل دیوار گچی ونیزی به رنگ آلوئی روشن دارد. طراح دکوراسیون این خانه، لیختن کریگ، از نور طبیعی اتاق از پنجره بهره برده و پرده های سبکی را به پنجره زده است و کابینت ها را آینه ای کرده تا فضا روشن تر شود.

ویکتوریا هاگان طراح دکوراسیون، برای کتابخانه خانه ای تاریخی در منهتن، رنگ بنفش را انتخاب کرده است. تابلوی نقاشی، قالی و کاناپه ها همه سایه هایی از رنگ بنفش دارند که به خوبی با هم هماهنگ هستند.

دیوارهای بنفش آمیتیس شاید انتخاب غافلگیرکننده ای برای اتاق ناهارخوری باشند، ولی در این خانه که به زیبایی انتخاب شده است. مبل های سبک قدیمی به رنگ آبی روکش شده اند و طروف چینی سفید و آبی تقابل زیبایی با رنگ دیوار یافته اند.

جیمی دریک طراح دکوراسیون، این اتاق خواب موجود در آپارتمانی در منهتن را با سایه های جالبی از رنگ بنفش تبدیل به پناهگاهی آرامش بخش کرده است. یک صندلی با روکش مرجانی رنگ و دو آباژور به همان رنگ، در این اتاق کنتراست ایجاد کرده است.

به لطف سایه های مختلف رنگ بنفش و جنس و بافت زیبای پارچه های مختلف، این اتاق خواب با دیوارهای یاسی رنگ و رومبلی های براق و زیبا، سبک جالب و شادی یافته است.

وقتی رنگ بنفش با رنگ های خنثی ترکیب شود به چشم می آید. دو صندلی با روکش خاکستری در این اتاق زیبایی رنگ بنفش را چشمگیرتر کرده اند.

طراحان و دکوراتورهای این اتاق نشیمن از تکنیک انعکاس آینه ای استفاده کرده اند. دیوارهای بنفش آمیتیس و قالی ها، پس زمینه شیکی برای وسایل سبز و آبی اتاق درست کرده اند. آباژورها و تابلوی نقاشی هم به ایجاد تقارن در اتاق کمک کرده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد