سرویس: ویژهکد خبر: 2186|13:04 - 1391/10/09
نسخه چاپی

برنج به اندازه کافی در کشور ذخیره شده است/ مردم نگران نباشند

برنج به اندازه کافی در کشور ذخیره شده است/ مردم نگران نباشند

مطلع الفجر-معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اقلام موردنیاز مردم به اندازه شش ماه استراتژیک کشور ذخیره شده و موجودی ذخایر اقلام ضروری در کشور مطلوب است.

عباس قبادی در ششمین جلسه ستاد تسهیل و بررسی مشکلات واحدهای صنعتی استان که با حضور استاندار کرمانشاه و معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط حاضر اقلامی همچون شکر، ذرت، روغن، گوشت مرغ و گوشت قرمز و... شرایط خوب و مطلوبی در کشور دارد.

قبادی با اشاره به میزان مصرف برنج در کشور خاطرنشان کرد: میزان مصرف برنج در کشور 3 تا 3.2 میلیون تن است و میزان تولید برنج در کشور 2.2 میلیون تن است و میزان وابستگی به تولید برنج در کشور یک میلیون تن است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در حال حاضر 75 میلیون تن برنج به کشور وارد شده و مابقی آن در راه است.

این مسئول عنوان کرد: از لحاظ ذخائر برنج، هیچگونه مشکلی در کشور وجود ندارد و به اندازه کافی برنج در کشور وجود دارد.

قبادی تأکید کرد: حدود 6 هزار تن برنج نیز به  استان کرمانشاه تخصیص داده شده و مردم استان هیچ نگرانی از لحاظ کمبود برنج نداشته باشند.

وی با بیان اینکه اقلام ضروری مورد نیاز مردم به اندازه شش ماه استراتژیک کشور ذخیره شده است، بیان داشت: موجودی ذخایر اقلام ضروری مورد نیاز مردم در کشور مطلوب است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در سال گذشته در همین زمان، 30 هزار تن ذخیره مرغ و گوشت کشور بود، اذعان داشت: در حال حاضر  110 هزار تن در سردخانه‌ها، گوشت ذخیره شده است.

وی در پایان یادآور شد: حتی آمادگی و توان صادرات گوشت مرغ را به کشور عراق داریم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد