سرویس: ویژهکد خبر: 2131|01:56 - 1391/10/08
نسخه چاپی

هیچ کس نمی‌تواند حقیقت 9 دی را از حافظه ملت ما پاک کند

هیچ کس نمی‌تواند حقیقت 9 دی را از حافظه ملت ما پاک کند

مطلع الفجر- امام جمعه گیلانغرب، در جمع نماز گزاران گفت: هیچ كس نمی تواند حقیقت 9 دی را از صفحه ذهن و حافظه تاریخی ملت ما محو كند چون مردم در همراهی با نظام و انقلاب و رهبری بسیار هوشمندانه عمل كردند.

به گزارش مطلع الفجر،حجه الاسلام والمسلمین محمد طه مهری افزود:روز 9 دي روزي است كه به تعبير مقام معظم رهبري دشمنان هم اعتراف كردند؛ "كه در طول انقلاب هيچ حركت مردمي به اين عظمت در ايران اتفاق نيفتاده است" ملت ايران بويژه جوانان ايراني از زن و مرد و پير و جوان حماسه‌اي خلق كردند كه انگشت حيرت به دهان جهانيان گذاشتند.

خطیب نماز جمعه گیلانغرب تصریح کرد : 9دي سال 88 روزي است كه مردم با همين شعار "ما اهل كوفه نيستيم علي تنها بماند" به ميدان آمدند و نهروانيان و اهل جمل و اهل صفين را نفرين كردند. اين در تاريخ ما ثبت شده است. هيچ كس نمي‌تواند اين حقيقت را از صفحه ذهن و حافظه تاريخي ملت ما محو كند.مردم در همراهي با نظام و انقلاب و رهبري بعد از رخدادهاي تلخ پس از انتخابات رياست جمهوري بسيار هوشمندانه عمل كردند و اجازه ندادند شورش اشرافيت عليه جمهوريت پا بگيرد.

امام جمعه گیلانغرب خاطر نشان کرد :مردم اجازه ندادند دسيسه و نيرنگ آمريكا، انگليس مكار و رژيم صهيونيستي مبني بر "دروغ و تقلب" جا بيفتد. مردم بصيرت مثال‌زدني خود را در حمايت از رهبري مظلوم انقلاب به گونه‌اي نشان دادند كه جايي براي فريبكاران و اهل فتنه و فتنه‌انگيزي باقي نماند. مردم شمشير عدالت را بالاي سر فتنه‌انگيزان نگه داشتند اما فرود نياوردند چون اميد دارند آنها از سربازي حقارت‌آميز براي دشمن دست بردارند و به اردوگاه انقلاب برگردند.

وی ادامه داد :مردم در روز 9 دي به خيابان‌ها آمدند و ضمن محكوم كردن فتنه و فتنه‌انگيزي و لعن و نفرين بر كساني كه با صداي آمريكا و صداي بي بي سي همصدا شده‌اند فرياد زدند تا دير نشده برگرديد. اما نصيحت و خيرخواهي مردم هنوز در گوش كساني كه با انقلاب و اسلام بي‌مهري كرده و فاصله گرفته‌اند اثر نكرده است. دشمنان مي‌خواهند كه آنها همچنان بر طبل كينه‌توزي، دشمني و انتقام‌جويي بكوبند. ملت به راه خود ادامه مي‌دهد. 9 دي يك گردنه بزرگ و صعب‌العبور براي ملت ايران در هنگامه پيچ بزرگ تاريخ معاصر بود.

مهری یاد آور شد:ملت از اين گردنه به سلامت عبور كرد و كساني كه هنوز حاضر نشده‌اند دستشان را به دست ملت بدهند و اصرار دشمنان است كه آنها در قعر دره كينه با اسلام و انقلاب باشند در اين سالگرد 9 دي به هوش آيند و اگر دير بجنبند روزي مي‌رسد كه خود را سرزنش كنند.تاريخ را بايد درست وصحيح خواند و عبرت گرفت. مردم ايران ثابت كردند تاريخ اسلام و ايران را خوب خوانده‌اند و خوب هم عبرت گرفته‌اند. سند اين حرف ،حماسه تاريخي 9 دي سال 88 است. اين روز يك صفحه زرين در تاريخ معاصر است.

حجه الاسلام و المسلمین مهری در ابتدای سخنان خود به  عبادت و بندگى خدا، اشاره نمود وبه منافع و تاثیرات آن هم در دنيا هم در آخرتاشاره نمود و گفت:از آثار دنیوی عبادت و بندگی خدا در دنیا؛خدا ترسی،سلامت جسم و جان،مصونيت در برابر گناه،بى نيازى از مردم،كامروايى و خوشبختى،روزى فراوان است و آثار اخروی آن نیز،روزى فراوان،انيس در قبر،ايمنى در محشر و ورود به بهشت است

مطالب مورد اشاره خطیب نماز جمعه گیلانغرب در جمع نماز گزاران عبارت بود از : پيام تاريخي امام خميني(ره) به گورباچف  13 دی ماه (1367ش)و  14دی ماه -20 صفر المظفر ،اربعین سرورو سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین  علیه السلام را تسلیت عرض می کنم .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد