سرویس: ویژهکد خبر: 1952|15:30 - 1391/10/05
نسخه چاپی

تنها راه‌حل بحران سوریه خروج تروریست‌هاست/ جنبش های مردمی در مقابل نیروهای خارجی

تنها راه‌حل بحران سوریه خروج تروریست‌هاست/ جنبش های مردمی در مقابل نیروهای خارجی
مطلع الفجر-کرمی راد راهکار برون رفت از بحران سوریه را پرهیز از هرگونه درگیری و ترور دانست و خاطر نشان کرد: با اصلاحات، سپردن کشور سوریه به مردم و خروج تروریست ها اوضاع آرام خواهد شد.

دکتر محمد کرمی راد  در خصوص حوادث و درگیری های داخلی سوریه اظهار داشت: بیداری اسلامی در منطقه و افزایش روحیه ضد آمریکایی در میان کشورهای منطقه خاور میانه که پس از انقلاب مصر شدت گرفت، دولت های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به این فکر انداخت که برای جلوگیری از گسترش آن و ایجاد حاشیه امن برای اسراعیل اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی برای پیشبرد این هدف خود از ظرفیت هایی مانند ترویج شیعه هراسی و به کار گیری رسانه ها و فضای مجازی استفاده کردند، تاکید کرد: وهابی ها و سلفی های کشورهایی نطیر یمن، امارات، قطر، بحرین و ... در این زمینه در جهت سیاست دولت های غربی عمل کردند و همچنین در حوزه رسانه نیز شبکه هایی نظیر العربیه و الجزیره با در پیش گرفتن سیاست ضد دولت اسد با آن ها هم سو شدند.

کرمی راد افزود:‌ رسانه های مخالف دولت سوریه سعی داشتند که مخالفان دولت را مردم داخل سوریه نشان دهند اما اسناد به دست آمده حضور تروریست هایی از کشور های ترکیه، عربستان، کشور های حوزه خلیج فارس و حتی کشور های غربی را اثبات می‌کرد. وی با اشاره به شکست طرح صلح کوفی عنان که به دلیل کارشکنی و مخالفت دولت های غربی و رژیم صهیونیستی صورت گرفت و منجر به استعفای وی نیز شد، تاکید کرد: دولت های غربی به دلیل این‌که طرح صلح منافع آن‌ها را تامین نمی کرد با آن مخالفت کردند.

کرمی راد با اشاره به حمایت های مردم سوریه از دولت از طریق شرکت در انتخابات و تشکیل جنبش های حمایتی از ارتش تصریح کرد: جنبش الجیش شعبی و جنبش های مردمی با کمک ارتش سوریه توانست ضربات سنگینی به تروریست ها وارد کند و با به اسارت در آوردن تروریست ها توانست حضور نیروهای خارجی را که با هزینه ها بالا در آنجاحضور دارند را اثبات کند.

وی افزود: تمامی قتل ها، کشتار ها و  دشمنی ها با دولت اسد و صرف هزینه های فراوان برای سقوط دولت سوریه به دلیل همکاری این دولت با حزب الله لبنان و گروه های فلسطینی است.

کرمی راد راهکار برون رفت از بحران سوریه را پرهیز از هرگونه درگیری و ترور دانست و خاطر نشان کرد: با اصلاحات، سپردن کشور سوریه به مردم و خروج تروریست ها اوضاع آرام خواهد شد. این تحلیل‌گر سیاسی در خصوص مواضع جمهوری اسلامی ایران گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری سیاست خارجی نظام حمایت از مردم مظلوم جهان و مخالفین دولت های غربی و اسرائیل است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد