سرویس: ویژهکد خبر: 1941|17:54 - 1391/10/05
نسخه چاپی

آغاز رزمایش دریایی سپاه پاسداران در عسلویه و پارس جنوبی

آغاز رزمایش دریایی سپاه پاسداران در عسلویه و پارس جنوبی

مطلع الفجر-رزمایش دریایی «فجر 91»سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در منطقه عسلویه و پارس جنوبی آغاز شد.

رزمایش دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام «فجر 91» و با رمز «یا رسول الله(ص)» به مدت چهار روز در منطقه عسلویه و پارس جنوبی آغاز شد و طی آن یگان های مختلف ساحلی، ساحل به دریا، تکاوری، شناوری، موشکی، جنگال و...‌ با اجرای تاکتیک های عملیاتی و رزمی، قابلیت و توانمندی خود را برای اجرای تصمیمات و برنامه های دفاعی و امنیتی به نمایش گذاشتند.

دریادار علیرضا ناصری فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه نیز اجرای تاکتیک های عملیاتی در این رزمایش را به منظور ارتقای آمادگی یگان های مختلف دریایی سپاه مستقر در منطقه چهارم عنوان کرد و گفت: ما در طی این برنامه میزان و قابلیت دفاعی نفرات و تجهیزات جدید خود را در ابعاد مختلف مورد آزمایش و ارزیابی قرار خواهیم داد.

وی خاطر نشان کرد: ما در شمال و جنوب کشور دارای بیشترین مرز دریایی هستیم و دفاع از این حریم، مقتضیاتی دارد که تمرینات، حضور فعال در حوزه دریایی و کسب آمادگی های دفاعی در برابر تهدیدات احتمالی، بخشی از این مقتضیات است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه نیز با همکاری واحدهای عملیات روانی در قالب قرارگاه فرهنگی با اعزام کارشناس و مبلغ روحانی ضمن اجرای برنامه های معنوی و فرهنگی، به تبیین شگردها و تاکتیک های عملیات روانی دشمن پرداخت که در اجرای مراحل مختلف این رزمایش، سهم ویژه ای خواهد داشت.

 سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار مهدی ربانی معاون عملیات سپاه و دریادار علیرضا تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه بر اجرای این رزمایش نظارت دارند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد