سرویس: تازه های خبرکد خبر: 1850|09:49 - 1391/10/04
نسخه چاپی

بالاخره پرده از افکار رئیس جمهور برافتاد

بالاخره پرده از افکار رئیس جمهور برافتاد

مطلع الفجر-بعد از انتخاب اسفندیار رحیم مشایی به عنوان رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد توسط احمدی‌نژاد سوالات زیادی در میان مردم به خصوص نخبگان ایجاد شد که رئیس جمهور کشورمان با انتخاب شخصی که شدیدا مورد انتقاد مردم متدین است چه در سر دارد.

به گزارش مطلع الفجر به نقل از بولتنفاین انتخاب در شرایطی بود که احمدی‌نژاد در حکم مشایی القابی را به کار برده بود که به قول برخی شاید بتوان آنها را درباره امام زمان(عج) به کار برد.

تحلیل‌ها درباره چرایی این احکام جدید البته فقط در حد حدس و گمان بود تا جایی که برخی گفتند وی با این انتخاب قصد دارد این چهره جنجالی را جهانی کند و با به کار بردن القابی مانند مدیر و مدبر که از شرایط کاندیدای ریاست جهوری است به فکر رئیس جمهور کردن وی است.

اما صحبت‌های دیشب احمدی‌نژاد آنقدر واضح بود که تا حد زیادی از اندیشه‌های پنهانی رئیس جمهوری پرده برداشت. احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان خود گفت که «انتخابات بايد آزاد باشد و هيچ كس نبايد حتى در ذهنش اين باشد كه در انتخابات اثر بگذارد يا دخالت بيجا كند و ما هم در همين رابطه در خدمت ملت هستيم». سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که مگر تاکنون انتخابات در کشورمان آزاد نبوده است که وی خواسته یا ناخواسته چنین باوری را در میان مردم جا می‌اندازد؟ یا مگر خود احمدی‌نژاد با انتخابات آزاد بر سر کار نیامد؟ رئیس قوه مجریه در قسمتی دیگر گفت که «به اعتقاد بنده ملت در انتخابات كار را يكسره مى‌كند؛ انرژى عظيمى در انتخابات آزاد مى‌شود. انتخابات هم صحنه بين‌المللى را دگرگون مى‌کند و هم صحنه داخلى را. مردم بايد با نشاط، رئيس جمهورى را با رأى بالا انتخاب كنند؛ چرا كه اين مسئله دنيا را دگرگون می‌كند«. سوال دیگر این است که یکسره کردن کار چه معنایی دارد؟ آیا قرار است شخصی روی کار بیاید که راه و روش خود احمدی‌نژاد را نیز دگرگون کند که این عقلا بعید است که وی بخواهد خودش را زیر سوال ببرد.

اما معنای دیگری که از این سخن می‌توان فهمید این است که احمدی‌نژاد قصدی در سر دارد که سخن برخی بزرگان مانند آیت‌الله مصباح مبنی بر سخت‌تر بودن امتحان بعدی ملت را در ذهن تداعی می‌کند. تحلیلی که در اینجا می‌توان ارائه داد این است که پیش‌بینی برخی که معتقد بودند مشایی کاندیدای مورد حمایت رئیس قوه مجریه است درست بود و وی بی‌جهت درباره مشایی این توصیفات عجیب و غریب را به کار نمی‌برد. اما این هم قابل حدس است که اصلاحاتی‌ها هم به این اهداف احمدی‌نژاد دلخوش هستند؛ چرا که رئیس جمهور بدون هیچ هزینه‌ای برای این جبهه، سهوا یا عمدا جایگاهی را نشانه گرفته است که هدف اصلی فتنه‌گران سال 88 بود

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد