سرویس: ویژهکد خبر: 17686|15:03 - 1392/05/11
نسخه چاپی

مقاومت تنها راه پیروزی مردم مظلوم فلسطین است/اصل تکریم انسان یکی از اصول مهم اسلامی است

مقاومت تنها راه پیروزی مردم مظلوم فلسطین است/اصل تکریم انسان  یکی از اصول  مهم اسلامی است

img_0495مطلع الفجر-امام جمعه گیلانغرب در جمع نماز گزاران گفت: توسعه‏ طلبى و افزون‏خواهى رژيمى غاصب حيثيت جامعه بين‏ المللى به ‏ويژه سازمانهاى مدعى حقوق بشرى و دمكراسى‏خواهى دنيا را زيرسؤال برده است.

به گزارش خبرنگار مطلع الفجر،حجه الاسلام و المسلمین محمد طه مهری با اشاره به روز جهانی قدس به عنوان یادگار ارزشمند  معمار بزرگ انقلاب افزود :در حقیقت بنا به این فرموده حضرت امام خمینی .ره.  که«روز قدس» يك روز جهانى است، روزى نيست كه فقط اختصاص به قدس داشته باشد؛ روز مقابله مستضعفين با مستكبرين است،این ماده فساد –اسرائیل-كه در قلب ممالك اسلامى، با پشتيبانى دول بزرگ، جايگزين شده است و ريشه‏هاى فسادش هر روز ممالك اسلامى را تهديد مى‏كند، بايد با همت ممالك اسلامى و ملل بزرگ اسلامى ريشه‏كن شود.»

وی با استناد به فرمایشات حضرت امام .ره. تصریح نمود:هم‏چنين سكاندار انقلاب اسلامى، رهبر معظم انقلاب هم درباره فلسطين فرموده‏اند: « تحقيقاً امروز در زندگى مسلمين و در آفاق اسلامى هيچ مسأله‏اى به اهميت مسأله فلسطين نيست... فقط غصب خانه مسلمين نيست، بلكه قضيه بالاتر از اين است. مسأله اين است كه دشمنان جهانى اسلام، بخشى از خانه مسلمين را براى حمله به صفوف مسلمين و براى مبارزه با خواسته‏ها و حركات آن‏ها، سنگر قرار داده‏اند.»

مهری یاد اور شد : 65 سال توسعه‏طلبى و افزون‏خواهى رژيمى غاصب و جعلى ضمن اين‏كه با هيچ منطقى قابل توجيه نمى‏باشد، حيثيت جامعه بين‏المللى به‏ويژه سازمانهاى مدعى حقوق بشرى و دمكراسى‏خواهى دنيا را زيرسؤال برده است.

امام جمعه گیلانغرب از تاریخ یهود به عنوان  عجیب ترین  تواریخ یاد نمود و اظهار داشت :تاريخ يهود به‏ويژه صهيونيزم از عجيب‏ترين و در عين حال پر حادثه‏ترين تواريخ جامعه بشرى است، يهوديت افراطى همواره خود را ملت برگزيده خداوند قلمداد نموده و ساير مردم را حيوانات انسان‏نما بر مى‏شمارند.

خطیب نماز  جمعه گیلانغرب با تاکید بر اینکه مقاومت تنها راه نجات قدس است گفت:مقاومت، تنها راه نجات قدس و پيروزى مردم مسلمان و مظلوم فلسطين است. 65 سال اشغالگرى شوم نشان داد كه نه مذاكره به هر طريقش و نه به‏اصطلاح صلح و سازش به هر ميزانش نمى‏تواند زخم‏هاى ملت مظلوم فلسطين و بلكه امت اسلامى را مرهمى باشد.

وی ادامه داد:سالهاست كه سازمانهاى بين‏المللى با كارگردانى سران استكبار و حماقت سران مرتجع برخى كشورهاى منطقه تنها با وعده‏هاى پوچ در جهت ادامه حيات نامشروع رژيم غاصب صهيونيستى گام بر مى‏دارد و البته آنچه قطره قطره خون پاك ملت مسلمان و مظلوم فلسطين فرياد مى‏كند: مقاومت، مقاومت و مقاومت است.

  حجه الاسلام مهری در بعد دیگری از سخنان خود  به دلایل شكست مشروطه پرداخت و گفت: نشناختن دشمن و دشمنى‏هاو جداكردن سياسيون از روحانيت توسط دشمندلایل ارجح شکست مشروطه بود و دشمن فهميد كه راز پيروزى ملت ايران چيست، لذا در صدد برآمد تا سياسيّون و سردمداران دولتى را از روحانيت و دين جدا كند. آن‏ها را از آيةاللَّه كاشانى جدا كردند و بينشان فاصله انداختند و متأسفانه موفّق هم شدند.این ازجمله عوامل شکست مشروطه بود.

خطیب نماز جمعه گیلانغرب با اشاره به مناسبت آتی روز حقوق بشر اسلامى و كرامت انسانى‏  یاد اور شد :هيچ مكتبى به قدر اسلام، ارزش و كرامت انسان را والا نمى‏داند. يكى از اصول اسلامى كه هميشه در تعريف و معرفى اسلام مطرح شده است، اصل تكريم انسان است.

وی تصریح نمود :جمهورى اسلامى، پرچم‏دار حقوق انسان است. دفاع ما از مردم مظلوم در فلسطين، در لبنان، در عراق، در افغانستان، در هر نقطه‏اى كه مردم مظلوم واقع شدند، نشانه همين است. نشانه اين است كه پرچم حقوق بشر به وسيله اعتقاد به اسلام، ايمان به اسلام در اين كشور برافراشته شده است. ما احتياج نداريم كه براى حقوق بشر، كسى ما را نصيحت كند.

شهادت آيت‏الله شهيد شيخ فضل‏الله نورى(ره) ، برگزارى انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسى ، سالگرد نهضت مشروطه - صدور فرمان مشروطيت ‏‏‏‏، بمباران اتمى هيروشيما و ناكازاكى توسط آمريكا با بيش از 160 هزار كشته و مجروح ،،تشكيل جهاد دانشگاهى (1359 ه .ش)مناسبتهایی بود که به همراه مناسبت   پنج شنبه ‏17مرداد شهادت مظلومانه ديپلمات‏ها و شهيد محمود صارمى، خبرنگار خبرگزارى جمهورى اسلامى در افغانستان به دست گروه طالبان  و روز خبر نگار،امام جمعه فهیم گیلانغرب   به طور مبسوط به انها اشاره نمود

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد