سرویس: اجتماعیکد خبر: 17305|01:04 - 1392/05/07
نسخه چاپی

ماه رمضان فرصتی برای تفقد و دلجویی از نیازمندان

ماه رمضان فرصتی برای تفقد و دلجویی از نیازمندان

مطلع الفجر-دلجویی از نیازمندان و محرومان جامعه از سنت‌های حسنه و الهی است که در دین مبین اسلام به آن تاکید فراوان شده است و ماه رمضان بهترین فرصت برای تفقد و دلجویی از نیازمندان است.

خبرگزاری فارس: ماه رمضان فرصتی برای تفقد و دلجویی از نیازمندان

به گزارشخبرگزاری فارساز بیرجند، ماه مهمانی خدا یادآور سیره عملی حضرت علی(ع) به عنوان الگوی خدمت‌رسانی به افراد کم بضاعت و دستگیری از ایتام و نیازمندان است و باید از این فرصت در راستای توسعه بخشیدن به این گونه فعالیت‌ها و نهادینه کردن آن در سطح جامعه استفاده کرد.

بهزیستی به عنوان یکی از مراکز حمایتی قشرهای آسیب‌پذیر نقش مؤثری در پرورش استعدادها و توانمندسازی مددجویان دارد که با توجه به محدودیت منابع و امکانات دولتی باید از ظرفیت خیران برای تحقق این مهم بهره ببرد.

فراگیری و تاثیرگذاری حضور خیران در فعالیت‌های نیک به ویژه در خراسان جنوبی مثال‌زدنی و درخور تقدیر است مردم این خطه در مقاطع مختلف همواره به صورت خودجوش از جان و مال دریغ نکرده و با ایثار و از خودگذشتگی در راستای تحقق اهداف عام المنفعه و خیرخواهانه گام برداشته‌ و می‌دارند.

در این راستا خبرنگار فارس با مسئولان بهزیستی بیرجند و جمعی از خیران برای سرکشی از چند خانواده نیازمند همراه شد.

بعد از گذر ماشین مسئولان از خیابان‌ها و کوچه‌ها شمال شهر،به خیابان کاظمیه بیرجند رسیدیم در این میان که بهت‌زده‌شده بودم وارد زیر‌زمینی تاریک و مرطوب در خانه‌ای قدیمی شدیم مادر خانواده زنی جوان و بی‌سرپرست بود که فرزند بزرگش به‌علت بیماری دیابت پیوند کلیه انجام داده بود اما بعد از چند ماه پیوند ناموفق، دوباره دیالیز می‌شد دختر کوچک خانواده چادر مادرش را گرفته بود و نظاره‌گر یخچال، تلویزیون و گازی بود که به کمک خیران به وسایل خانشان اضافه می‌شد و حالا دیگر می‌توانستند وسایل عاریه‌ای همسایه را بازگردانند بعد از مدتی همنشینی با این خانواده بی‌ریا مسئولان از آنها خداحافظی کرده و راهی دلجویی از خانواده نیازمند دیگری شدند.

در حاشیه این بازدید رئیس اداره بهزیستی بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به دعوت قبلی از مسئولان اجرایی در ماه مبارک رمضان به منظور دلجویی و اکرم از منازل معلولان و مددجویان این بازدید صورت گرفته است.

حسن شرفی با بیان اینکه کمک خیران سبب فرهمندی و رضایت جامعه هدف بهزیستی و ذات اقدس الهی است، افزود: مسئولان اجرایی بانک ملت با همراهی صمیمانه خود نسبت به رفع گوشه‌ای از مشکلات مددجویان زیرپوشش اقدام کردند.

وی ادامه داد: به همت خیران بانک ملت با تامین وسایل ضروری زندگی شامل یخچال، تلویزیون و گاز چند خانواده محروم از این اقلام برخوردار شدند.

رئیس اداره بهزیستی بیرجند به توجه بیشتر مردم در راستای خدمت‌رسانی صادقانه‌تر و بی‌منت به مددجویان زیر پوشش بهزیستی در تمامی ایام سال تاکید کرد و گفت: با کمک خیران تا پایان هفته تعداد یک‌هزار نفر در دو مرحله از طرح افطاری ضیافت مهر برخوردار می‌شوند.

شرفی مبالغ جمع‌آوری شده را مربوط به حساب مشارکت مردمی و مساعدت خیران عنوان کرد.

---------------------

گزارش: زهرا مهرور

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد