سرویس: تازه های خبرکد خبر: 1187|21:23 - 1391/09/27
نسخه چاپی

روسیه و امارات تفاهمنامه همکاری هسته ای امضا کردند ا

فدراسیون روسیه و امارات متحده عربی تفاهمنامه همکاری در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی امضا کردند.

به گزارش مطلع الفجر به نقل از نوستی روسیه، "سرگئی کیرینکو" مدیر عامل شرکت دولتی روس اتم از طرف روسیه و "محمد بن زین الحملی" وزیر انرژی از طرف امارات این سند را به نمایندگی از کشورهای خود امضا کردند.

براساس این گزارش تفاهمنامه فدراسیون روسیه و امارات متحده عربی برای انتقال فن آوری و بستن قراردادهای تحویل مواد هسته ای جهت رفع نیازهای انرژی هسته ای امضا شده است. سرگئی کرینکو نیز با بیان اینکه مذاکرات جامع برای امضای این تفاهم نامه از سال 2009 بین دو کشور آغاز شده است، تصریح کرد: این تفاهمنامه جامع همکاری در تمام زمینه های انرژی اتمی از جمله استخراج اورانیوم، تبدیل و تهیه سوخت و تجهیزات و همچنین کارهای تحقیقاتی و ساخت نیروگاه های هسته ای یعنی تمام چرخه انرژی اتمی غیر نظامی است.

وزیر انرژی امارات در نشست خبری پس از امضای تفاهمنامه گفت: با در نظر داشتن اینکه شرکت های روسیه دارای قراردادهای تحویل سوخت هسته ای به امارت هستند، همکاری با روسیه در این زمینه برای ما بسیار مهم است.

امارات متحده عربی سال گذشته ساخت اولین رآکتور هسته ای خود را آغاز کرد. ابوظبی در زمینه هسته ای تاکنون با کشورهای آمریکا، فرانسه، کره جنوبی، ژاپن و انگلیس تفاهم نامه همکاری امضا کرده است که روسیه نیز به این جمع اضافه می شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد