سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113031|12:14 - 1402/03/03
نسخه چاپی

مراسم گرامی داشت عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهردر گیلانغرب برگزار شد + عکس

مراسم گرامی داشت عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهردر گیلانغرب برگزار شد + عکس
مراسم گرامی داشت عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهردرمحموعه فرهنگی شهدای گمنام گیلانغرب برگزار شد

به گزارش مطلع الفجر ،دکتر محمد جواد نجفی فرمانده سپاه گیلانغرب در آیین گرامی داشت سالروز فتح خرمشهر گفت :جانفشانی  و توکل بر محور معنویات رزمندگان، شهر خرمشهر  را از چنگال بعثی ها و حامیان عربی ازاد و شیرین ترین روز هشت سال دفاع مقدس برای مردم قهرمان ایران رقم خورد.

وی تصریح کرد :ارزش ایمان و توکل بر خدا درسی است که از عملیات بیت المقدس برای همه ما باقی مانده است همچنانکه امام ( ره) بیان داشتند فتح خرمشهر فقط فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش هاست.


دکتر نجفی افزود :در آزادسازی خرمشهر پیش از هر چیز حفظ ایمان و اعتقاد به کمک خداوند تاثیرگذار بوده است.

وی گفت :پس از فتح خرمشهر دشمنان ایران اسلامی از صدام ملعون نا امید شدند و یک قطعنامه پوشالی 514 را به تصویب رساندند این در حالی بود که برخی از مناطق کشور در تصرف بعثی ها بود و از آن مهمتر اینکه صدام را به عنوان متجاوز معرفی نکرده بود،در چنین وضعیتی امام راحل با درایت تمام مانع از به ثمر نشستن توطئه دشمنان اسلام شد و بر آزادسازی تمامی خاک ایران و معرفی رژیم بعثی به عنوان متجاوز،  قبل از صلح تاکید کردند.

وی به جایگاله عزت مندی کنونی انقلاب اسلامی اشاره و گفت : اگرچه بعد از 40 سال از انقلاب  برکات ارزنده ای از انقلاب  را دیده ایم اما حقیقتا تاکنونی  اگرچه انقلاب برخواسته از نظام اسلامی  را داریم تاکنون در  تشکیل دولت  انقلابی ناکام بوده ایم و بدون شک در دولت سید محرومان  و تلاشهای مجاهد گونه جناب اقای ریسی به حول و قوه الهی در استانه تحقق دولت اسلامی و انقلابی به تمام معنا خواهیم بود .
سرهنگ پیرو جانشین فرمانده سپاه ناحیه گیلانعرب نیز در ابتدای  مراسم گرامی داشت عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر ،ضمن عرض خیرمقدم گویی خدمت  حضار بیان داشت:سوم خردادماه یوم الله است،فتح خرمشهر و بدون شک عملیات بیت‌المقدس یکی از روزهای به‌یادماندنی و ارزشمند در تاریخ انقلاب اسلامی  است .
 

جانشین فرمانده سپاه ناحیه گیلانعرب افزود :به یمن مجاهدت ، مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام  در دفاع مقدس ،سوم خرداد 1361 هیچ‌گاه از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نخواهد شد.

وی تصریح کرد :در روزهایی که دشمن بعثی با پشتیبانی استکبار جهانی ظالمانه به کشور ما حمله کرد مردم دلاور ایران اسلامی با اتکا به معنویات  وبه یاری خداوند در برابر دشمن ایستادگی کردند و حماسه هایی همچون عملیات بیت المقدس را رقم زدند.

وی روحیه جهادی و انقلابی فرزندان  انقلاب را یاد اور شد وگفت :همه بدانند که فرزندان مکتب حاج قاسم سلیمانی امروز خرمشهر ها را در راه اقتدار ایران اسلامی آزاد خواهند کرد.

در ادامه مراسم  سالروز فتح خرمشهر در قالب طرح ملی شانزدهمین مراسم تجلیل از ایثارگران آزادسازی خرمشهر،  از خانواده شهیدان علی نیاز ندیمی، شهید روح اله مهدیخانی و جانبازان سرافراز نجفقلی صادقی و جوهر قاسم بیگی از حماسه آفرینان عملیات بیت المقدس تقدیر شد.