سرویس: تازه های خبرکد خبر: 113027|10:54 - 1402/02/31
نسخه چاپی

فرماندار گیلانغرب؛

ترویح "فرهنگ نماز" لازمه امروز نسل جوان در مواجه با شبهات دشمن است + عکس

ترویح "فرهنگ نماز" لازمه امروز نسل جوان در مواجه با شبهات دشمن است + عکس
فرماندار گیلانغرب با عنوان اینکه دشمن همواره در صدد اصغیف بنیات معنوی و عقیدتی جئانان است گفت :بسط و ترویح فرهنگ نماز و معنویت لازمه امروز نسل جوان در مواجعه با شبهات دشمن است.

به گزارش مطلع الفجر ،جلسه شورای اقامه نماز شهرستان گیلان‌غرب با حضور  حجت الاسلام علی مولوی مدیر ستاد اقامه نماز استان  کرمانشاه ،مهندس محمدی فرماندار واعضای این شورا در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار گیلانغرب ضمن  تبریک  ولادت حضرت مصومه (س)،روز دختر  و هفته کرامت و خیر مقدم گویی به مدیر و کار شناس  ستاد اقامه نماز استان و اعضای شورا ، به استناد آیات قرآن و روایات مطالبی در باب اهمیت و جایگاه فریضه الهی نماز  مطالبی را بیان کرد.
 فرماندار گفت : موضوع نماز یک موضع مهم و پر اهمیتی است، و متاسفانه  به شایستگی در اولویت های ما قرار ندارد، نماز بایستی سر لوحه همه برنامه های ما قرار داشته  باشد . 
وی با عنوان این که اگر نماز درست نهادینه شود بسیاری از منکرات و مفاسد ادارات حل خواهد شد بر  توسعه و ترویج این واجب الهی در سطح شهرستان برای اقشار مختلف شهر و روستا ، خصوصا قشر  نو جوان وجوان تاکید کرد .
 


 محمدی ابرا ز داشت : ما باید فرهنگ نماز  و معنویت را در سطح مدارس و مساجد مورد تاکید قرار دهیم ،امروز هدف دشمن تضعیف معنویت در کالبد جامعه اسلامی باشد و نماز مصونیت بخش در برابر انحرافات اخلاقی و معنوی است .

در ادامه جلسه آقای منصوریان؛ دبیر شورای اقامه نماز  شهرستان گیلانغرب در خصوص پیگیری و انجام مصوبات جلسه قبل  توضیحاتی ارائه و  نیز گزارشی از فعالیتهای انجام گرفته نماز در سطح شهرستان را به سمع و نظر حاضرین رساندند و به روال جلسات قبل  بر همراهی و اهتمام مدیران عزیز شهرستان برای یسط فرهنگ نماز در شهرستان تاکید کرد .
 حجت الاسلام علی مولوی مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه  ضمن تشکر از فرماندار و اعضای شورای اقامه نماز،  کسب رتبه اول  فعالیتهای اقامه نماز شهرستان گیلانغرب  در بین شهرستانهای استان را به محمدی فرماندار ، امام جمعه و اعضای شورا و مسئولین و مردم تبریک گفت و برای آنها موفقیت بیشتر را  در مسیر تعالی فرهنگ نماز و معنویت در شهرستان آرزو داشت .
*حیات طیبه و سبک زندگی اسلامی راه نجات و سعادت بشریت
در این جلسه همچنین سرهنگ پرویز دارابی گفت : علی الرغم نظریه های غولهای بزرگ فکری  که می گفتند دنیا به سمت سکولاریزم درحال حرکت است طی ۴۳ سال گذشته با وقوع انقلاب اسلامی ومبانی محکم معرفتی وعقیدتی اسلام در جهان برای دشمنان اسلام به چالشی بزرگ تبدیل شده است.
 


وی تصریح کرد :  فقر معرفتی مسیحیت و سایرادیان پاسخگوی  نیازهای همه جانبه برای رشد و تعالی بشریت نیست ونمی تواند بن بستها را بشکند لذا  اسلام حیات طیبه و سبک زندگی اسلامی را راه نجات و سعادت بشریت می داند
سرهنگ دارابی ابراز داشت: برای اصلاح وساخت جامعه رکن اصلی ارزشهای اسلامی و ستون دین نماز را باید در خانواده ها دنبال کرد و به دنبال آن جامعه پذیری این معروف بسهولت انجام واز  برکات آن بشریت برخوردار می شود.

مولوی با بیان وتشریح راههای توسعه و تعمیق فرهنگ نماز با استناد به فرمایشات مقام معظم  رهبری به اجلاسهای نماز خصوصا اجلاس سیزدهم بر تلاش بیشتر در ترویج این واجب الهی تاکید نمود .

در پایان جلسه محمدی فرماندار با حضور مدیر ستاد استان و اعضای شورا از تلاش  آقای منصوریان ؛دبیر شورای  اقامه نماز شهرستان تجلیل بعمل آوردند .