سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112999|10:50 - 1402/02/12
نسخه چاپی

تاکید فرماندار گیلانغرب :

ضرورت اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه برای ممانعت از وقوع آتش سوزی در منابع طبیعی گیلانغرب+ تصاویر

ضرورت اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه برای ممانعت از وقوع آتش سوزی در منابع طبیعی گیلانغرب+ تصاویر
فرماندار گیلانغرب گفت: کارگاه های آموزشی برای بخشداران، دهیاران و سازمان های مردم نهاد جهت آموزش و اطلاع رسانی مناسب می تواند از بسیاری احتراق ها در مراتع و جنگل ها جلوگیری کند.

به گزارش مطلع الفجر ،جلسه مدیریت بحران و جلوگیری از حریق منابع طبیعی شهرستان گیلان غرب به ریاست  مهندس محمدی فرماندار و با حضور مسئوولین مربوطه در سالن جلسات این فرمانداری برگزار شد.

مهندس محمدی فرماندار   شهرستان گیلانغرب گفت: با توجه به شروع فصل گرما و افزایش دما امکان حریق در برخی جنگل ها و مراتع وجود دارد و نیاز است دستگاههای اجرایی متولی،اشرافیت و آمادگی کامل جهت جلوگیری از حریق را داشته باشند.

فرماندار تصریح کرد : کارگاه های آموزشی برای بخشداران، دهیاران و سازمان های مردم نهاد جهت آموزش و اطلاع رسانی مناسب می تواند از بسیاری احتراق ها در مراتع و جنگل ها جلوگیری کند.

  این مقام عالی دولت ابزار و نیروی انسانی منابع طبیعی شرستان برای پوشش  عرصه های منابع طبیعی را نا کافی خواند و ابراز داشت :با توجه به گستردگی وپراکندگی عرصه های منابع طبیعی، امکانات شهرستان پاسخگو نمی باشد و مسئولین باید در راستای تجهیز اداره منابع طبیعی شهرستان چه از لحاظ وسائل نقلیه موتوری و چه امکانات اطفاء حریق احتمام لازم را به کار بگیرند.

مهندس محمدی  به ارائه راه کاری های برای مقابله با آتش سوزی اشاره داشت و بیان کرد: تهیه بانک اطلاعاتی و آموزش نیروهای محلی  ،استفاده از ظرفیت شوراها ودهیاران، اطلاع رسانی به کشاورزان ، تقویت نیروهای دیده بان و استفاده از ظرفیت بسیج از مهمترین راهکار های مقابله با حریق می باشد  .

فرماندار گیلانغرب افزود: اطلاع رسانی و آموزش، امر بسیار مهم در تاثیر پذیری شهروندان در رعایت نکات ایمنی و مقوله حفاظت از جنگل ها و مراتع است که ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آتش نشانی، محیط زیست، هلال احمر و... نیاز است از تمام ارکان آموزشی و فرهنگ سازی خود در راستای جلوگیری از هرگونه حریق فعالیت مستمر آموزشی داشته باشند.

در ادامه جلسه دیگر  اعضای بحران نقطه نظرات خود را درجهت کاهش حداقل خسارات احتمالی اعلام نمودند.