سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112982|12:09 - 1402/02/05
نسخه چاپی

تصویری ،توصیفی؛

آیین گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهیدجهانشاه نوری در گیلان غرب+ عکس

آیین گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهیدجهانشاه نوری در گیلان غرب+ عکس
یازدهمین سالگرد شهادت سردار شهید جهانشاه نوری فرمانده گردان تیپ عملیاتی انصارالرسول (ص) و شهیدان حادثه تروریستی شوشمی به دست گروهک در گیلان غرب برگزار شد.

به گزارش مطلع الفجر ،یازدهمین سالگرد شهادت سردار شهید جهانشاه نوری فرمانده گردان تیپ عملیاتی انصارالرسول (ص) و شهیدان حادثه تروریستی شوشمی با حضور سردارخوشبخت مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه،ریاست دادگستری ،دادستان ،نیروهای نظامی و انتظامی  جمعی از مدیران ادارات ،خانواده معظم شهدا،یادگاران هشت سال دفاع مقدس و اقشار مختلف مردم در یادمان شهدای گمنام گیلانغرب برگزار شد.
در این مراسم سرهنگ نجفی فرمانده سپاه ناحیه گیلانغرب ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید نوری و شهدای گیلانغرب  گفت : یادواره شهید نوری در راستای برگزاری کنگره ۹۸۰۰ شهید استان کرمانشاه و با هدف گرامیداشت یاد این پاسدار شهید  و شهدای معظم شهرستان برگزار گردیده است.
وی  ضمن  تشکر از حضور گسترده مردم در این مراسم اظهار داشت: تا زمانی که این حضور باعظمت و این علاقه وافر به شهدا وجود دارد، هیچ تهدیدی از سوی دشمنان نظام مقدس اسلامی کارساز نخواهد بود و البته چنانچه بخواهیم در مسیر شهدا باشیم بلید اهل قناعت تواضع و نان حلال باشیم.

فرمانده سپاه گیلانغرب ابراز داشت :شهدا همیشه در ذهن جامعه ماندگار هستند چرا که آنان همیشه به دنبال حیات طیبه بودند برا همه ما سبک و سیره شهدا بهترین مسیر برای رسیدن به حیات طیبه است و بر اساس حدیث قدسی این حیات طیبه با تلاش در راه کسب روزی حلال، قناعت و تواضع حاصل می شود.
 

وی تصریح کرد :همانطور که سردار دلها حاج قاسم سلیمانی فرموده اند جامعه ای منزه خواهد بود که افراد صالح بر آن حاکم شوند و این افراد منزه هستند که جامعه را منزه خواهند کرد افرادی که اهل تزکیه، قناعت و عبادت هستند می توانند مشکلات فرهنگی و اقتصادی کشور را حل کنند.

سرهنگ نجفی  گفت :بنابراین برای رفع مشکلات امروز جامعه باید افراد حاکم و مسئول باید به سمت سبک زندگی افراد صالح که نمونه بارز آن شهدا هستند، حرکت کنند.

وی افزود: در برگزاری یادواره شهیدا علاوه بر یادکردن از نام شهدای معظم باید به سمت بثیرت افزایی و روشنگری پیش برویم امروز یادواره شهدا باید مسائلی که در جامعه می بینیم و صفوف اتحاد جانعه را به هم می زند فریاد زده شود و با روشنگری با انان مقابله شود.
 

شهید جهانشاه نوری فرمانده گردان  در تاریخ ۱ مهر ۱۳۴۷  در روستای مرجان شهرستان گیلانغرب به دنیا آمد در ایام جوانی و بعداز اتمام تحصیلات به عضویت سپاه پاسداران درآمد. این پاسدار پرافتخار  پس از ۲۷ سال خدمت در راه امنیت کشور، به عنوان فرمانده گردان ۱۱۴ ظفر در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ در منطقه مرزی شوشمی در اثر درگیری با گروهک پژاک به شهادت رسیدند.
 

شهرستان گیلانغرب  در غرب استان کرمانشاه  دارای دو بخش مرکزی و گواور است که در دوران دفاع مقدس به یمن مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن به “دومین شهر مقاوم کشور” لقب گرفت و بالغ بر 750 شهید تقدیم ارمانهای انقلاب نموده است .