سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112964|09:25 - 1402/01/28
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب ؛

ضرورت امروز ارتقاءکیفیت خدمات دهی به کاروان‌های راهیان نور و جهاد تبیین است+ تصاویر

ضرورت امروز  ارتقاءکیفیت خدمات دهی به کاروان‌های راهیان نور و جهاد تبیین  است+ تصاویر
حجت الاسلام فاطمی نسب ضرورت ارتقاء بخشی کیفیت خدمات دهی به کاروان‌های راهیان نور و جهاد تبیین و ترویج هرچه بهتر فرهنگ کار خوب درجامعه را مورد تاکید قرارداد.

به گزارش مطلع الفجر ،مهندس محمدی فرماندار گیلانغرب  با عنوان اینکه عملیات بازی دراز و مطلع الفجر دو عملیات بزرگ  و سرنوشت ساز در جبهها های منطقه  و مایه غرور و افتخار هستندگفت :بازی دراز بعنوان نمادی از دفاع مقدس و ایستادگی و مقاومت ملت سرافراز ایران اسلامی  در برابر دشمن بعثی  و نقطقه عطفی در تاریخ دفاع مقدس منطقه است

محمدی تصریح کرد :حضور گسترده اقشار مختلف مردم در یادمان شهدای بازی دراز یادی از شهدای پرافتخار آزادسازی این ارتفاعات خواهند بود  و پیام ایثار و شهادت را به عنوان رهاورد این سفر به موطن خود خواهند برد.

وی گفت امیدواریم که میزبانهای شایسته ای در امر اسکان  کاروانهای راهیان نور  مصادف با ایام کاروانهای راهیان جبههای غرب کشور و عملیات بازی دراز باشیم.
حجت الاسلام المسلمین فاطمی نسب امام جمعه شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و همدلی تمامی ادارات در پای کار بودن برای این مراسم گفت: شهدا راه را برای ما هموار کردن تا به عنوان مسئول  در نظام  جمهوری اسلامی  خدمت کنیم و شریعت  و احکام الهی را پیاده نمایید  و قطعا شهدا بر گردن همه ما حق دارند چرا که در زمره برترین ها  خداوند قرار دارند .

وی ضرورت ارتقاء بخشی کیفیت خدمات دهی به کاروان‌های راهیان نور و تبیین هرچه بهتر فرهنگ کار خوب درجامعه را مورد تاکید قرارداد.
 سرهنگ نجفی فرمانده سپاه ناحیه شهرستان نیز با تشریح برنامه های در دست اقدام از برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد عملیات بازی دراز در محل یادمان عملیات طی روزهای ۱۵ و ۱۶ و همچنین از آمادگی شهرستان به منظور اسکان و پذیرایی از کاروان‌های راهیان نور شرکت کننده در این مراسم از سراسر کشور خبر داد.
دکتر محمد جواد نجفی فرمانده سپاه شهرستان گیلانغرب ضمن گرامیداشت عملیات بازی دراز گفت به سلسله عملیات‌های اردیبهشت سال ۶۰ و بعد از آن عملیات مطلع الفجر در آذر سال ۱۳۶۰ اشاره کرده و گفت: درمقطی از تاریخ جنگ مناطق زیادیدر حدودات بازی درزای  از شهرستان گیلانغرب و سرپل ذهاب قصرشیرین در سیطره دشمن بعثی بود کهبا توجه به ارتفاعات بازی دراز  یک موقعیت سوق الجیشی به حساب می‌آمد 
وی اظهار داشت : این منطقه  مشرف بر منطقه به‌نحوی‌ بود که منطقه به طور کامل در تیررس دشمن و هر گونه تحرک تدافعی  و یا تهاجمی را با مشکل مواجه میکرد .
 دکتر نجفی  ضمن تشریح اهداف عملیات های منتهی به عملیات بزرگ آزادسازی بازی دراز ابراز داشت:شهدای عظیم‌الشأنی چون شهید پیچک، شهید داورزاده و شهید مهدی خانی از شهدای والا مقام شاخص  عملیات بازی دراز هستند که امروز وظیفه ماست تا با نکوداشت این عملیات بزرگ و یاد و خاطره شهدای عظیم‌الشأن  تکلیف  و وظیفه نشر معارف  دفاع مقدس و فرهعنگ جهاد و شهادت را ترویج دهیم .

شکست سنگین دشمن بعثی در عملیات بزرگ بازی دراز

عملیات ظفرمند «بازی دراز» در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد.

در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.

در عملیات بازی دراز، ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته، زخمی و اسیر شدند.