سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112906|08:52 - 1401/11/30
نسخه چاپی

طرح منطقه آزاد تجاری قصرشیرین سال آینده وارد فاز اجرایی می‌شود

طرح منطقه آزاد تجاری قصرشیرین سال آینده وارد فاز اجرایی می‌شود
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: اساسنامه این طرح برای تعیین هیات مدیره در شورای نگهبان تصویب شده که با تامین اعتبار در سال آینده، طرح وارد فاز اجرایی می‌شود.

به گزارش مطلع الفجر ،حیدری با اشاره به اینکه کمتر از یک ماه پیش، دو فوریت کلیات لایحه قانونی شدن کولبری و ساماندهی معیشت مرزنشینان در مجلس شورای اسلامی به تایید نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است گفت: پیمانکار و مشاور این طرح مشخص و مطالعه این طرح در حال اجرا است که قرار است مطالعه طرح در مدت ۶ ماه به اتمام برسد.

وی افزود: این طرح در ۲ فاز عملیاتی می‌شود که مرحله اول آن پس از واگذاری زمین برای سرمایه گذاری به پایان می‌رسد و مرحله دوم آن نیز از مرز پرویزخان تا مرز خسروی است و پس از اتمام آن واگذار می‌شود.

حیدری ادامه داد: از هم اکنون استقبال بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین از سراسر کشور و کشور‌های عراق و سوریه اعلام و ارسال شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به بحث کوله بری گفت: این طرح با ۲ فوریت مجلس شورای اسلامی تصویب شده و برای اقدام‌های بعدی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارجاع شده است.

حیدری افزود: طرح کوله بری برای شهرستان‌های مرزی محدودیت کیلومتری ندارد، چون در گذشته تا شعاع ۲۰ کیلومتر را شامل می‌شد.

منطقه آزاد تجاری، صنعتی قصرشیرین با توجه به موقعیت جغرافیایی که این منطقه به غرب آسیا به ویژه عراق، سوریه و دریای مدیترانه دارد از بهترین مناطق آزاد کشور برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است