سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112880|12:46 - 1401/11/14
نسخه چاپی

نماینده مجلس:

دهه فجر، فرصت بازنگری در ارزش ها و آرمان هااست

دهه فجر، فرصت بازنگری در ارزش ها و آرمان هااست
حیدری،گفت:دهه فجر، فرصت بازنگری در ارزش ها و آرمان ها است و نقطه عطف آزادی خواهی و عدالت طلبی ایران معاصر است.

به گزارش مطلع الفجر ،دکترشهریار حیدریدر گفت و گویی،با اشاره به اینکه دهه فجر آغاز بیداری ملت ایران و طلوع انقلاب است،گفت: وی افزود : چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب ملت ایران با هدایت های مقام معظم رهبری را در شرایطی پاس می داریم که دستاوردهای بزرگی حاصل شده، فرازهای بسیاری دیده و سختی های زیادی را پشت سر گذاشته ایم .

 

نماینده مردم سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی،افزود: در این راه پرافتخار شهدای را تقدیم کرده ایم که شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی نماد مقاومت ملت ما در مقابل استکبار و تروریست بین المللی نمونه بارزی از ایستادگی ملت آزاده ایران در تداوم راه شهداست . به همین خاطر، بزرگداشت آن گرامی داشت یاد امام و شهدای گرانقدری است که آزادی را برای مستضعفان به ارمغان آوردند.

 

وی خاطر نشان کرد :از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه است  که طی آن سید روح‌الله خمینی بعد از تبعید پانزده ساله در دوازدهم بهمن سال ۱۳۵۷ به ایران وارد شد و در نهایت در بیست و دوم بهمن ماه با اعلام بی‌طرفی ارتش شاهنشاهی، سلطنت پهلوی منقرض شد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

 

حیدری ،تصریح کرد: این مسلم است که هر ملتی تا از وابستگی ها نجات پیدا نکند و از چنگال اسارت و استثمار آزاد نشود، نمی تواند نبوغ و استعداد خود را آشکار سازد و در راه «الله » که راه مبارزه با هر گونه شرک و ظلم و بیدادگری است، گام نهد.

 

 نماینده مردم سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی،اظهار کرد: قبل از دوران جمهوری اسلامی، حاکمیت و مناسبات بین حاکم و مردم، همواره رابطه‌ ای غیر دموکراتیک و دور از تعاریف مردم سالاری بود، دهه‌ی فجر آمد و رابطه مردم و حکومت معنایی مردم‌سالار در قالبی دینی پیدا کرد این تغییر اساسی، و دگرگونی عظیم در نقطه‌ی دهه‌ی فجر انجام گرفت.

 

حیدری ،با اشاره به اینکه این حرکت تاریخی، لحظه‌ی مهمی است که ملت آزاده ایران در سایه رهبری های بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) به آن دست یافت،گفت:سال ها رنج و مجاهدت و شهادت طلبی ملت به تاسی از سرور آزادگان حضرت سیدالشهدا (ع) در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به ثمر نشست و دهه فجر انقلاب اسلامی برگ جدیدی در تاریخ مبارزات ملت ایران را به ثبت رساند.