سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112875|13:24 - 1401/11/13
نسخه چاپی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

شاخص امید به زندگانی پس از انقلاب بیش از ۲۰ سال افزایش یافته است

شاخص امید به زندگانی پس از انقلاب بیش از ۲۰ سال افزایش یافته است
وزیر نعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برکات مختلف انقلاب اسلامی، گفت: شاخص امید به زندگانی پس از انقلاب در کشور بیش از ۲۰ سال افزایش یافته و به ۷۷ سال رسیده است.

به گزارش مطلع الفجر ،«صولت مرتضویی» روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح های بهداشتی درمانی استان کرمانشاه که با حضور استاندار کرمانشاه در بیمارستان امام رضا (ع) شهر کرمانشاه برگزار شد، افزود: هم اینک در دورترین نقاط کشور خدمات درمانی ارزان و حتی رایگان برای اقشار مختلف مردم فراهم شده که این امر نشان دهنده عدالت اجتماعی در کشور است.

وی یادآور شد: اکنون ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی بوده و بقیه مردم نیز از خدمات بیمه سلامت و سایر صندوق های درمانی بهره مند هستند.

مرتضوی گفت: خوشبختانه به برکت نظام هر فرد ایرانی متقاضی بیمه درمانی قادر است در صورت تمایل زیر پوشش قرار گرفته و از مزایای مختلف آن استفاده کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: پس از انقلاب اسلامی خدمات مختلفی به ویژه در حوزه بهداشت و درمان به اقشار مختلف جامعه صورت گرفته است که باید مسوولان در راستای حوزه تبیین آن را به اطلاع مردم برسانند.

وی با اظهار خوشحالی از وجود آخرین تجهیزات پزشکی در استان کرمانشاه افزود: حضور سالانه بیش از ۲۰۰ بیمار از کشورهای خارجی برای انجام اعمال جراحی سنگین نشان دهنده توانایی استان در حوزه بهداشتی و درمانی است.

مرتضوی همچنین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که کرمانشاه را سینه ستبر انقلاب اسلامی نامیدند، یادآور شد: این استان موصوف به انقلابی گری است و از پیش از انقلاب شخصیت های برجسته ای در آن میدان دار جریان انقلاب بودند.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس نیز مرزداران غیور این استان به دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

 

افتتاح ۳۳ پروژه عمرانی حوزه سلامت در دهه فجر امسال در استان کرمانشاه

به گزارش ایرنا؛ در دهه فجر امسال تعداد ۳۳ پروژه عمرانی در حوزه سلامت به متراژ حدود هفت هزار متر مربع و با اعتباری بیش از یک هزار میلیارد ریال در استان کرمانشاه به بهره برداری می رسد.

احداث ساختمان هشت واحدی اقامتگاه پزشک متخصص، احداث پاویون رادیولوژی بیمارستان قدس پاوه، احداث خانه بهداشت روستای سرکران، احداث و بهسازی ساختمان پارک علم و فناوری، احداث و تجهیز بخش IPD مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع)، احداث خانه بهداشت در روستاهای دهنو، کارخانه و آران شهرستان کنگاور، احداث مرکز خدمات جامع سلامت روستای قره بلاغ شهرستان سرپل ذهاب از مهمترین این طرح هاست.

سید «صولت مرتضوی»، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح پنج شنبه ۱۳ بهمن با استقبال «محمدطیب صحرایی»، استاندار کرمانشاه برای افتتاح چند طرح ورزشی، بهداشتی-درمانی و صنعتی وارد کرمانشاه شد.

افتتاح مرکز فرهنگی، ورزشی پاسارگاد، افتتاح چند پروژه بهداشتی درمانی، فعال‌سازی کارخانه نان صنعتی، حضور در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری از جمله برنامه های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کرمانشاه است./.