سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112871|09:40 - 1401/11/08
نسخه چاپی

فرماندار خبر داد:

تحقق ۱۲۸ درصدی اشتغال کمیته امداد گیلانغرب

تحقق ۱۲۸ درصدی اشتغال کمیته امداد گیلانغرب
فرماندار گیلانغرب گفت: این شهرستان با تحقق ۱۲۸ درصدی ایجاد شغل در بین محرومان جامعه خدمات خوبی داشته است.

به گزارش مطلع الفجر ،فرماندار گیلانغرب در جلسه کمیته اشتغال شهرستان های غرب کرمانشاه با رویکرد اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور فرمانداران شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب و مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه  گفت: این شهرستان با تحقق ۱۲۸ درصدی ایجاد شغل در بین محرومان جامعه خدمات خوبی داشته است که از مجموع از ابتدای امسال تاکنون با ۳۸۳ نفر ایجاد شغل با پرداخت ۳۸۳ میلیون تومان توانسته در جایگاه دوم استان از نظر پرداخت شغل قرار گیرد.

وحید محمدی افزود: همچنین امسال از محل بند ب تبصره ۱۶ در مجموع ۲۳ مورد از تعهدات باقی مانده سال گذشته به ارزش ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز پرداخت شده که در مجموع منجر به اشتغازایی ۲۳ نفر شده است.

وی اظهار کرد: از محل بند الف تبصره ۱۸ امسال ۲۶ میلیون ریال به ۱۳ نفر نیز با عاملیت صندوق کارآفرینی امید در قالب ۱۳ فقره پرونده تسهیلات پرداخت شده است.
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه  گفت: تقویت نهادهای امدادرسان مانند کمیته امداد و بهزیستی منجر به خدمات‌رسانی بیشتر به محرومان جامعه می‌شود.

شهریار حیدری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه  افزود: کمیته امداد با یک رویکرد علمی، کاری و عملی توفیق زیادی داشته که این نهاد از پشتوانه های نظام و امید نظام بوده و در امر اشتغال نیز بسیار خوب و موفق عمل کرده است.

وی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات توسط کمیته امداد منجر به شغل می شود و خدمات این نهاد در شهرستان های غربی کرمانشاه که منجر به شغل و کمک به مددجویان بوده قابل تقدیر است.

نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به محدود بودن منابع دولت و همچنین مشکلات جنگ و محرومیت ها در استان کرمانشاه که منجر به رتبه اول بیکاری در کشور شده نیازمند تلاش و ایفای وظیفه جهادی توسط مسوولان است.

حیدری خواستار انعطاف هرچه بیشتر بانک ها در جریان اعطای تسهیلات و همچنین دریافت تضمین برای استفاده از منابع موجود در راستای ایجاد شغل به خصوص در بین محرومان جامعه تاکید کرد و گفت: در سطح شهرستان ها با ایجاد کمیته هایی در راستای رفع موانع و محدودیت ها تلاش کنید تا بتوانیم در راستای رفع مشکلات مردم و خدمت رسانی به آن ها گام برداریم.