سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112854|09:38 - 1401/10/24
نسخه چاپی

هواشناسی کرمانشاه نسبت به بارش برف و باران هشدار نارنجی صادر کرد

هواشناسی کرمانشاه نسبت به بارش برف و باران هشدار نارنجی صادر کرد
اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه ای نسبت به بارش باران و باران تا روز یکشنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش مطلع الفجر ،رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه روز شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی گذر سامانه‌ای بارشی از جو منطقه تا یکشنبه هفته جاری، علاوه بر افزایش دمای شبانه و ابرناکی آسمان، به تناوب سبب بارش باران و برف در سطح استان خواهند داشت.

«سعید قاسمی» افزود: بارش‌ها از بعدازظهر امروز (شنبه) تا صبح یکشنبه و در نیمه جنوبی و نواحی شرقی استان نمود بیشتری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: بر همین اساس بارش باران کل استان به خصوص نیمه جنوبی استان، شامل شهرستان‌های گیلانغرب، اسلام آبادغرب، دالاهو، کرمانشاه، کنگاور، هرسین و صحنه و بارش برف اغلب مناطق شهرستان های کنگاور، سنقر ، اسلام آباد غرب، دالاهو، کرمانشاه، صحنه و هرسین را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: در این مدت لغزندگی جاده ها، کاهش دید و اختلال در تردد به ویژه در گذرگاه های کوهستانی، احتمال تاخیر یا لغو پرواز و افزایش مصرف حامل های انرژی به ویژه گاز پیش بینی می شود.

قاسمی احتیاط در رانندگی، پرهیز از سفرهای غیر ضرور، پرهیز یا احتیاط در کوهنوردی، همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، آمادگی ادارات و ارگان های امدادی، مدیریت مصرف انرژی، اطلاع رسانی به موقع از طریق رسانه ها و سایر اقدامات پیشگیرانه را توصیه کرد.

به گزارش ایرنا، هشدارهای هواشناسی دارای سه سطح زرد ، نارنجی و قرمز است، هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد رنگ دارد، زمانی که سازمان هواشناسی این نوع هشدار را صادر می کند، پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود، هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسوول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود./.