سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112831|12:56 - 1401/10/10
نسخه چاپی

قرارگاه آبخیزداری و آبخوانداری در شهرستان گیلانغرب تشکیل شد

قرارگاه آبخیزداری و آبخوانداری در شهرستان گیلانغرب تشکیل شد
فرماندار گیلانغرب هدف از تشکیل این قرارگاه را که برای اولین بار در سطح شهرستان شکل گرفته است پیشگیری از آثار سوء خشکسالی های پی در پی و جلوگیری از آثار تخریبی سیلاب ها مدیریت جامع حوزه های آبخیز در سطح شهرستان بیان نمود .

به گزارش مطلع الفجر ،فرماندار گیلانغرب هدف از تشکیل این قرارگاه را که برای اولین بار در سطح شهرستان شکل گرفته است پیشگیری از آثار سوء خشکسالی های پی در پی و جلوگیری از آثار تخریبی سیلاب ها مدیریت جامع حوزه های آبخیز در سطح شهرستان بیان نمود .

مهندس محمدی  افزود: به منظور اجرای طرح های آبخیزداری و همچنین در راستای مدیریت و کنترل سیلاب ها ۳۷ میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای طرح های آبخیزداری حوزه ناودار گیلانغرب  ادامه احداث رودخانه عبوری ناودار در سطح شهر گیلانغرب و احداث کانال آبهای سطحی روستایی در چله و حیدریه اختصاص یافته است.
 ربیعی مدیر اداره منابع طبیعی شهرستان گیلانغرب نیز با اشاره به خطرات فرسایش خاک در سطح کشور اظهار داشت تاکنون در سطح ۱۰ هزار هکتار از حوزه آبخیز سد زاگرس طرحهای آبخیزداری اجرا شده و ۲۶ حوزه نیز در دست اجرا ومطالعه است شهرستان گیلانغرب ۲۱۱۶۹۲ هکتار منابع طبیعی دارد که ۷۵ هزار هکتار آن جنگل است.