سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112808|10:59 - 1401/09/23
نسخه چاپی

استاندار کرمانشاه:

مدیران باید با دعوت خبرنگاران رسانه ها مردم را در جریان اقدامات خود قرار دهند

مدیران باید با دعوت خبرنگاران رسانه ها مردم را در جریان اقدامات خود قرار دهند
استاندار کرمانشاه با تاکید بر ضرورت افزایش سواد رسانه‌ای در استان و نیز لزوم پاسخگویی مدیران و بیان دستاوردهای دولت برای مردم، گفت: اطلاع‌رسانی خدمات موجب امیدواری مردم می شود و بیان دستاوردها از زبان خود مردم تاثیرگذاری بیشتری دارد.

به گزارش مطلع الفجر ،«بهمن امیری‌مقدم» در جلسه شورای اطلاع رسانی استان، بر انعکاس واقعیت ها بر اساس صداقت و تعهد تاکید کرد و افزود: در طول مسئولیت هایی که در سنوات گذشته داشته ام، همواره واقعیت ها را به مردم گفته ام و هرگز دنبال گزارش موضوعات غیرواقعی به مردم نبوده ام.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند که در نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهت توسعه و آبادانی کشور و ارائه خدمات به مردم خیلی کار شده است از اینرو همه باید بر اساس صداقت و شفافیت، عملکردها و خدمات ارائه شده را به جامعه منتقل کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه خواستار تبیین و شرح وظایف دستگاه ها در بحث اطلاع رسانی به جامعه شد و ادامه داد: تمام دستگاه های اجرایی موظف هستند یک شورای اطلاع رسانی در مجموعه خود ایجاد کنند و با استفاده از ظرفیت های روابط عمومی خود به مردم گزارش عملکرد ارائه کنند و همچنین فرمانداران استان هم به بحث اطلاع رسانی در مجموعه شهرستان های خود توجه ویزه داشته باشند.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان عنوان کرد: همه ما باید به منظور بی اثرکردن هجمه رسانه ای دشمنان علیه ایران اسلامی یک عملیات قوی و مقتدر با بیان واقعیت ها به مردم انجام دهیم و هر رسانه ای که درصدد ناامید کردن مردم قلم بزند، بدون شک این اقدام او رضایت دشمن را به همراه خواهد داشت.
بهمن امیری مقدم با اشاره با خدمات و اقدامات گسترده و قابل تحسین دولت سیزدهم اظهار داشت: علیرغم این همه هجمه رسانه ای دشمن، دولت دکتر رئیسی با جدیت و تلاش ویژه به دنبال اجرای برنامه ها و ارائه خدمات گسترده به مردم است که بر همه ما وظیفه است این خدمات و اقدامات را به اطلاع مردم برسانیم.
وی با انتقاد از عدم اطلاع رسانی مناسب از سوی بعضی از دستگاه ها در تشکیل جلسات و گزارش عملکردها به مردم، تاکید کرد: این دستگاه ها باید از روابط عمومی های خود بخواهند که در گزارش عملکردها، فعال تر و پویاتر اقدام کنند و همچنین باید با دعوت خبرنگاران رسانه ها و خبرگزاری ها، مردم را در جریان اقدامات خود قرار دهند.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اقدامات مثبت صورت گرفته طی چند ماه گذشته در استان برای کاهش نرخ بیکاری استان تصریح کرد: خوشبختانه تمام این گزارشات و اقدامات به مردم واقعی است و طبق گزارش سازمان آمار کشور نرخ بیکاری استان به صورت فصلی با کاهش روبرو بوده است که این اقدامات نوید بخش اجرای برنامه های استان در ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است.
وی خواستار ارتباط بیشتر مدیران با اهالی رسانه شد و گفت: باید یک کارگروه تولید محتوا که بتواند ظرفیت خبری و اطلاع رسانی برای رسانه تعریف کند، ایجاد شود.
استاندار کرمانشاه در ادامه همچنین خواستار ساماندهی رسانه های غیر رسمی شد و اظهار داشت: باید این رسانه ها ساماندهی و قانونمند شوند و در آینده موضوعی به عنوان رسانه غیر رسمی که فعالیت غیر رسمی داشته باشد، نداشته باشیم.
مقام عالی استان تاکید کرد: مدیر روابط عمومی که در ارتباط با رسانه های رسمی ضعیف عمل می کند باید جای خود را به مدیر فعال بدهد و مدیران دستگاه ها علاوه بر اینکه باید روابط عمومی های خود را تقویت کنند باید از رسانه های رسمی نیز حمایت کنند.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان در ادامه خواستار برگزاری یک نمایشگاه متشکل از ارائه خدمات و گزارش عملکردها به جامعه شد و گفت: با توجه به اینکه به دهه فجر انقلاب اسلامی نزدیک می شویم تشکیل این نمایشگاه از سوی اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی با هماهنگی اداره روابط عمومی و امور بین الملل استانداری ضروری است تا آگاهی و اطلاع مردم از اقدامات انجام شده افزایش یابد.