سرویس: ویژهکد خبر: 112802|10:13 - 1402/05/05
نسخه چاپی

توصیفی ، تصویری ؛

مراسم با شکوه گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عملیات مطلع الفجردر گیلانغرب+ تصویر

مراسم با شکوه گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عملیات مطلع الفجردر گیلانغرب+ تصویر
مراسم با شکوه گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عملیات مطلع الفجر در منطقه آوزین گیلانغرب همزمان با 20 آذر برگزار شد .

به گزارش مطلع الفجر ،مراسم سالگرد عملیات غرورآفرین مطلع الفجر روز شنبه با حضور پرشور قشرهای مختلف مردم، بسیجیان، پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و مسوولان کشوری و لشکری در محل اجرای این عملیات برگزار شد. 
عملیات مطلع الفجر؛از جمله عملیات های بزرگ هشت سال دفاع مقدس در غرب کشور بود که در منطقه عملیاتی گیلانغرب اجرا شد.

در این عملیات  که در ۲۰ آذر ۱۳۶۰ با رمز مبارک یا مهدی (عج) اجرا گردید علاوه بر آزادسازی ارتفاعات مهمی همچون چغالوند و آوزین بیش از ۳۰ کیلومتر از خاک کشورمان در دشت گیلان از دست دشمن متجاوز آزاد و ۳۰ روستا نیز در این مناطق نیز آزاد شد.  

۲ هزار و ۱۵۰ کشته، زخمی و اسیر با انهدام بخش قابل توجهی از تجهیزات و ادوات دشمن از دیگر دستاوردهای این عملیات بزرگ بود.

گیلانغرب با بیش از ۷۲ هزارتن جمعیت در غرب کرمانشاه که در دوران هشت سال دفاع مقدس ۷۵۰ شهید، ۲ هزار و ۲۰۰ جانباز و ۱۴۱ آزاده سرافراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و 750 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.