سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112795|11:36 - 1401/09/15
نسخه چاپی

۱۰ تن گوجه فرنگی قاچاق در مرز خسروی کشف شد

۱۰ تن گوجه فرنگی قاچاق در مرز خسروی کشف شد
جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: ۱۰ تن گوجه فرنگی قاچاق در پایانه مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین با تلاش ماموران پلیس امنیت اقتصادی کشف شد.

به گزارش مطلع الفجر ،سردار «جمال سلمانی» افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان کرمانشاه حین گشت زنی حوالی مرز خسروی به یک دستگاه کامیون که در حال تخلیه بار داخل یک خودرو عراقی بود، مشکوک و بازرسی های لازم را به عمل آوردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی های انجام گرفته ۱۰ تن گوجه فرنگی قاچاق که به شکل ماهرانه ای زیر بار فلفل دلمه ای مخفی شده بود را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده طبق نظر کارشناسان ۶ میلیارد ریال است گفت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر برای صدور احکام به دستگاه قضا معرفی شدند.

سردار سلمانی در پایان مبارزه با پدیده قاچاق را از مهمترین برنامه های پلیس کرمانشاه عنوان کرد و گفت: کشفیات صورت گرفته در هشت ماه سپری شده از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد رشد داشته است.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

بیش از ۵۴ درصد صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است./.