سرویس: ویژهکد خبر: 112742|19:28 - 1401/08/09
نسخه چاپی

معترضین به یارانه معیشتی بخوانند؛

اعلام مراتب اعتراض در سامانه مربوطه/ مردم از مراجعه حضوری بپرهیزند

اعلام مراتب اعتراض در سامانه مربوطه/ مردم از مراجعه حضوری بپرهیزند
صرف از نظر پرداختن به روند پرداخت یارانه ها در دولت سیزدهم، در حال حاضر عموم مردم یارانه معیشتی دریافت می کنند که البته در این میان عده ای نسبت به چرایی مشمول نشدن یا قطع واریز معترض هستند.

به گزارش مطلع الفجر ،صرف از نظر پرداختن به روند پرداخت یارانه ها در دولت سیزدهم، در حال حاضر عموم مردم یارانه معیشتی دریافت می کنند که البته در این میان عده ای نسبت به چرایی مشمول نشدن یا قطع واریز معترض هستند.

بر اساس شنیده ها طی یکی دو ماه اخیر به یک باره یارانه برخی از افراد مشمول دریافت، قطع شده و شبهاتی برای این افراد مطرح شده که با وجود مشمول بودن چرا یارانه آنها واریز نشده است  برهمین مبنا با معاون امور اجتماعی-فرهنگی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه به گفتگو نشستیم؛

افراد معترض به یارانه هاي معیشتی از مراجعه به دستگاه های اجرایی بپرهیزند

حجت الاسلام امین سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: موضوع یارانه ها به صورت متمرکز در سطح کشور پیگیری می شود و استان ها در این باره هیچ نقشی ندارند.

وی افزود: افرادی که به موضوع یارانه های معیشتی اعتراض دارند با مراجعه به سایت مربوطه مراتب اعتراض خود را اعلام کنند.

معاون امور اجتماعی-فرهنگی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته بیش از ۹۰ درصد جمعیت در استان کرمانشاه یارانه دریافت کردند.

حجت الاسلام سلیمانی تصریح کرد: به منظور پرداخت یارانه، جمعیت کشور به ده دهک تقسیم شده که سه دهک اول درآمدی شامل مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و اقشار آسیب پذیر هستند.

وی افزود: دهک های چهار تا ۹ جامعه هم متناسب با تمکن مالی شان و دارایی های ثبت شده آنها در پایگاه رفاه ایرانیان شناسایی و مشمول دریافت یارانه می شوند.

حجت الاسلام سلیمانی خاطرنشان کرد: به غیر از دهک دهم جامعه که افراد متمکن هستند، مابقی اقشار، یارانه دریافت می کنند.

وی افزود: یارانه معیشتی سه دهک اول به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان و برای اقشار در دهک چهارم تا نهم به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان است.

معاون امور اجتماعی-فرهنگی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: پرداخت یارانه کمک دولت به مردم است برهمین مبنا افراد مشمول، بر اساس اطلاعات پایگاه ایرانیان یارانه دریافت خواهند کرد.

حجت الاسلام سلیمانی تصریح کرد: افرادی که دریافت یارانه را حق خود می دانند اما  یارانه ای دریافت نکرده اند مراتب اعتراض خود را در سامانه مربوطه اعلام کنند تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: افراد معترض به یارانه های معیشتی به هیچ اداره و دستگاهی مراجعه نکنند زیرا تنها راه اعتراض به برقراری یارانه،  ثبت اعتراض از طریق همان سامانه تعریف شده است.