سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112739|07:57 - 1401/08/08
نسخه چاپی

منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به کجا رسید؟

منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به کجا رسید؟
نماینده مردم قصرشیرین، سرپلذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: تا حدود یک ماه دیگر همایشی را با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در قصرشیرین برگزار و از آنها جهت سرمایه گذاری در منطقه آزاد قصرشیرین دعوت خواهیم کرد.

به گزارش مطلع الفجر ،شهریار حیدری در گفت و گو با ایسنا، در تشریح آخرین وضعیت منطقه آزاد تجاری قصرشیرین، اظهار کرد: حدود دو سال پیش، پس از بررسی منطقه  آزاد تجاری قصرشیرین در دولت و مجلس و مخالفت شورای نگهبان، پرونده به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و در آنجا مدتی به بایگانی رفت که آن را  دوباره احیاء کردیم.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین با سفر چند ماه پیش رئیس جمهور به استان عملا وارد فاز اجرایی شد، گفت: هرچند فرآیند ایجاد منطقه آزاد تجاری در کشور ما طولانی است که جای نقد جدی دارد و بارها این نقد را از تریبون مجلس اعلام کرده ایم، اما خوشبختانه با توجه به اینکه در قصرشیرین بستر مناسبی برای تبدیل به منطقه آزاد تجاری فراهم است، پیشرفت خوبی در این طرح داشتیم.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپلذهاب و گیلانغرب افزود: پس از موافقت مجمع تشخیص مصلحت نظام، دو مرحله دیگر پیش روی این طرح وجود دارد، اول اساسنامه آن است که تنظیم و به شورای نگهبان ارسال شد که در آنجا یک مشکل فنی داشت که آن را اصلاح کردیم و به تائید رسید.

وی مرحله بعدی پس از تصویب اساسنامه را تعیین هیات مدیره و مدیرعامل اعلام کرد و با مهم خواندن این مرحله، گفت: در حال حاضر در این مرحله قرار داریم که اساس کار است.

حیدری همچنین با اشاره به مشخص شدن پیمانکار تدوین طرح جامع منطقه آزاد قصرشیرین، عنوان کرد: پس از اتمام این دو مرحله یعنی تعیین هیات مدیره و مدیرعامل و تدوین طرح جامع، کار عملیاتی و اجرایی منطقه آزاد هم شروع خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه اضافه کرد: هفته گذشته هم در سفری کاری کاری که به اقلیم کردستان عراق داشتم، از بخش خصوصی این منطقه و عراق خواستم که بیشتر به سمت جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری داشته باشند که منطقه آزاد تجاری قصرشیرین هم مشخصا مورد توجه قرار گرفت و آنها هم اعلام کردند که تمایل دارند در این منطقه سرمایه گذاری انجام دهند.

وی یادآور شد: باتوجه به اینکه کرمانشاه حدود هشت سال درگیر جنگ تحمیلی بود و پس از آن هم تا سالها اثرات جنگ باقی بود، نسبت به استان های مرکزی از نظر پیشرفت و توسعه و عمران عقب افتاده که منطقه آزاد قصرشیرین می تواند عقب ماندگی ها را تا حدودی جبران کند.

حیدری مهمترین عامل در سرعت بخشیدن به رونق منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را سرمایه گذاری بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: در این راستا قرار است تا حدود یک ماه دیگر همایشی در قصرشیرین داشته باشیم و از سرمایه گذاران خارجی و داخلی جهت سرمیاه گذاری در این منطقه دعوت کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد، دولت هم هرچه زودتر با تخصیص اعتبارات یکسری از زیرساخت ها را در این منطقه فراهم کند/