سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112713|11:16 - 1401/07/26
نسخه چاپی

در نخستین روز هفته تربیت‌بدنی؛

زنگ ورزش در مدارس شهرستان گیلانغرب به صدا درآمد+ تصاویر

زنگ ورزش در مدارس شهرستان گیلانغرب  به صدا درآمد+ تصاویر
مراسم صبح‌گاهی با نواخته شدن زنگ ورزش به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش در دبستان پسرانه جلال آل احمر شهرستان گیلانغرب آغاز شد.

به گزارش مطلع الفجر ،هم‌زمان با آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش مراسم نواختن زنگ ورزش با حضور حجت الاسلام فاطمی نسب  امام جمعه . مهندس محمدی فرماندار،  مهندس حیدری رییس هلال احمر و دیگر مسئولان  در دبستان پسرانه  جلال آل  احمر  شهرستان برگزار شد.
امام جمعه شهرستان گیلانغرب در این مراسم ضمن تاکید بر تقویت بنیه اخلاقی  و معنوی  در کنار توجه به بعد جسمانی   گفت : انچه در  مجموعه یک شخصیت ارزشی ، متعهد و انقلابی را ببنیان گذاری میکند  توجه متوازن و یکسان به سه بعد  معنوی ، جسمی و علمی است .
حجت الاسلام فاطمی نسب آسیب های اجتماعی و اخلاقی  طراحی شده دشمن را عنوان کرد و افزود:مربیان و استاتید آموزشی  در مدارس با اخلاق مداری  و تعهد همواره باید  ذهن  نوجوانان را با تاکید بر پرورش معنوی و اسلامی  و تقویت  جسمی با تمسک به ورزش و تربیت بدنی  مهیا نمایند .


 در حاشیه این مراسم فرماندار  شهرستان گیلانغرب نیز به خبرنگار مطلع الفجر گفت :در تقویم  رسمی ما روزهایی بعنوان یادبود هادر نظر گرفته شده تا افراد این روزها و یادبودها را به فراموشی نسپارند و یکی از این روزها و یادبودها مقوله  تربیت بدنی است.
وی به عوامل مرگ و میر در و ناهنجاریهای جسمی و حرکتی در کشور اشاره داشت  و افزود: بیشترین درصد مرگ و میر ها را سکته های قبلی در برگرفته است  و ورزش مهترین و تاثیر گذارترین عامل در جهت جلوگیری از این ناهنجاریهای حسمی و  حرکتی است.
 مهندس محمدی  در پایان به نقش ورزش در زندگی روز مره اشاره داشت  وگفت:حقیقتا   طرح موضوع ورزش فقط  نیل به سطح قهرمانی نیست،ورزش در سطح زندگی روز مره هم مطرح  هست،ضرورت دارد و زندگی عادی افراد بر پایه ورزش است و البته باید امر تربیت بدنی   هم از همین دوران نوجوانی در مدارس موکدا پیگیری شود .

 در ادامه این مراسم و نواخته شدن زنگ تربیت بدنی ، از چهره  های  ورزشی مطرح  شهرستان در این  مدرسه تجلیل شد .