سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112691|17:24 - 1401/07/09
نسخه چاپی

دکتر حیدری در آیین تجلیل از ورزشکاران؛

مرزنشینان غرب کرمانشاه قدردان و حافظ امنیت کشور و نظام اسلامی هستند+ تصاویر

مرزنشینان غرب کرمانشاه قدردان و حافظ امنیت کشور و نظام اسلامی هستند+ تصاویر
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: مرزنشینان و مردمان غرب کرمانشاه که هشت سال درگیر جنگ تحمیلی بودند و ناامنی کشیدند امروز قدردان امنیت نظام جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش مطلع الفجر ، دکترشهریار حیدری روز شنبه با تبریک حلول ماه ربیع الاول و همچنین بازگشایی مدارس در آیین تجلیل از مربیان، ورزشکاران و قهرمانان ورزشی سه شهرستان غربی کرمانشاه در محل سرسرای غدیر قصرشیرین، افزود: شاهد امنیت مناسبی در این مناطق هستیم و با وجود آمار بیکاری بالای مناطق غرب کرمانشاه مردم ما همواره در عرصه های مختلف انقلاب با شعور بالا پای نظام مانده اند تا آسیبی به این نظام نرسد.

وی در ادامه از اجرای سامانه گرمسیری در اراضی جا مانده به منظور ایجاد اشتغال خبر داد و گفت: هم اکنون ۳۰ هزار هکتار از پروژه عملیاتی شده و در چهار جبهه پیمانکار در حال کار است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی از پیگیری برای اجرای طرح پتروپالایش در منطقه غرب کرمانشاه خبر داد و افزود: اگر این مهم عملیاتی شود به اندازه ۱۵۰ سال اشتغال ایجاد خواهد شد.
 

وی با اشاره به اعتبار ۱۰۶ میلیارد تومانی برای آسفالت راه‌های مناطق غرب کرمانشاه گفت: تفاهم نامه ای با وزارتخانه ها برای اجرای این طرح های ملی انعقاد شده که ۶۰ درصد اعتبارت آن از طریق ملی و ۴۰ درصد از طریق استانی تامین خواهد شد که با اجرای این طرح ها شاهد توسعه مناطق غرب کرمانشاه خواهیم بود.

حیدری گفت: در ۲ سال گذشته جلسات زیادی برای ارتقای کمی و کیفی ورزش استان و به خصوص سه شهرستان غربی قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب  با وزارت ورزش و جوانان داشتیم که اعتباراتی اخذ شود تا در آینده شاهد توسعه زیرساخت ها باشیم.

وی افزود: برای ارتقای کیفیت ورزش امروز از پیشکسوتان ورزشکاران و کسانی که نقش کلیدی داشتند دعوت کردیم و در این رابطه از استاندار کرمانشاه و مدیرکل ورزش و فرمانداران سه شهرستان نیز قدردانی می کنم.

                                                                                   

وی گفت: امروز بیش از ۲۰۰ نفر از ورزشکاران و مربیان سه شهرستان تجلیل شدند تا بتوانیم قدردان آن ها باشیم و آنها الگویی باشند و تجربه را به سایر افراد جامعه منتقل کنند.

نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در دیدار با وزیر ورزش . جوانان مسایل و مشکلات مطرح شده که درصدد رفع آن ها هستیم و همچنین برنامه تقویت توانمندی و ظرفیت ها به خصوص در شهرستان‌های غرب کرمانشاه در دستور کار است.
 

 وی با اشاره به ایثارگری های شهرستان گیلانغرب به عنوان دومین شهر مقاوم کشور که از جمعیت ۳۰ هزار نفری زمان جنگ تحمیلی ۱۵ هزار نفر رزمنده بودند، گفت: ۷۰ درصد کار ثبت مقاومت مردم گیلانغرب در چهارم مهرماه در تقویم ملی انجام شده و به زودی شاهد تحقق این مهم خواهیم بود.

سهم ورزش استان از محل سفر رییس جمهوری ۱۲۵ میلیارد تومان است 

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز گفت: سهم ورزش استان کرمانشاه از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری ۲۱۵ میلیارد تومان است که سهم شهرستان‌های غربی استان اعتبار خوبی است که به زودی تخصیص خواهد یافت.

صابر رحیمی افزود: شعار همدلی و همراهی در استان کرمانشاه خوب جواب داده و با انجام عملیات عمرانی و احداث زیرساخت ها و همچنین توان ورزشکاران هم اکنون در ورزش های قهرمانی و همگانی وضعیت بسیار خوبی داریم.

وی تصریح کرد: اولین خیر به امر ورزش ورود کرده که احداث ۱۵ زمین چمن ورزشی با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار از محل کمک های خیران و همچنین حضور سرمایه گذاران ورزشی با ۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری از موفقیت های ورزش و جوانان استان کرمانشاه است.

وی با قدردانی از نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز از تعدادی از هیات ها و ورزش های سه شهرستان دعوت کردیم تا از ورزشکاران سه شهرستان قدردانی کنیم و خدا را شاکریم سه شهرستان از نظر سرانه ورزشی و زیرساختی وضعیت خوبی دارند و سرانه ورزشی قصرشیرین هم اکنون سه متر است که از سرانه استاندارد ملی بالاتر است.

                                                                                        
در پایان از حدود ۲۰۰ نفر از مربیان، ورزشکاران و قهرمانان ورزشی سه شهرستان قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.