سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112686|10:51 - 1401/07/04
نسخه چاپی

پیام استاندار کرمانشاه به مناسبت چهارم مهرماه روز گیلانغرب

پیام استاندار کرمانشاه به مناسبت چهارم مهرماه روز گیلانغرب
استاندار کرمانشاه به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره مقاومت جانانه و ایستادگی افتخارآمیز مردم گیلانغرب در مقابل حمله همه جانبه رژیم بعثی در دوران دفاع مقدس پیامی را صادر کرد .

به گزارش مطلع الفجر ،استاندار کرمانشاه در پیامی با گرامیداشت یاد و خاطره مقاومت جانانه و ایستادگی افتخارآمیز مردم گیلانغرب در مقابل حمله همه جانبه رژیم بعثی در دوران دفاع مقدس، عنوان کرد: چهارم مهرماه، روز پاسداشت مقاومت شهری است که سینه خود را در برابر نخستین گلوله های رژیم بعثی سپر کرد، زخمی شد اما هرگز سر خم نکرد؛ بارها بمباران و موشک باران شد ولی حتی یک قدم عقب ننشست.

 

متن پیام بهمن امیری مقدم به شرح زیر است:

 

چهارم مهرماه، روز پاسداشت مقاومت شهری است که سینه خود را در برابر نخستین گلوله های رژیم بعثی سپر کرد، زخمی شد اما هرگز سر خم نکرد؛ بارها بمباران و موشک باران شد ولی حتی یک قدم عقب ننشست.

چهارم مهرماه روز پاسداشت منزلت و یاد ۷۵۰ شهید، ۲۳۰۰ جانباز و ۱۴۱ آزاده سرافرازی است که مانند کوه در مقابل لشکر توپ و تانک و موشک بعثی ها ایستادند و خم به ابرو نیاوردند.

چهارم مهرماه روز بزرگداشت مقاومت مردان و زنان بلندهمت و شجاعی است که ۱۵۰ بار بمباران شدند و در حالی که شهر گیلان و تعداد زیادی از روستاهای آن تخریب شد، مردم مقاومش هیچ‌گاه دیار خود را رها نکردند و آواره دیگر شهرها نشدند.  به فرموده رهبر معظم انقلاب «شهری که نه فقط به وسیله‌ بمباران، بلکه به وسیله‌ تهاجم زمینی هم تهدید می شد، توانست بایستد، مقاومت کند و مردم، شهر را تخلیه نکنند. این یادبود بسیار عظیمی است از آن دوران سخت، و واقعاً جای افتخار دارد.»

چهارم مهرماه یادآور یک الگوی کم نظیر از اقتدای مردان ولایتمدار گیلانغرب به عاشورای حسینی است که هم خود در جبهه بودند و هم خانواده و عزیزانشان. خودشان در خط نخست نبرد و زنان غیور این دیار هم کمی عقب تر و پشت جبهه در حال تقویت و تغذیه خط مقدم.

زنانی که می توانستند شهر را ترک کنند اما در مساجد و حسینه های گیلانغرب ماندند و در حالی که در تنگنای اقتصادی بودند، صبورانه و شجاعانه برای رزمندگان دستکش و شال و لباس ‌دوختند، غذا آماده کردند و فرزندان و همسرانشان را برای نبرد بدرقه ‌کردند و حتی مانند «فرنگیس حیدرپور» نماد شجاعت و رشادت شدند.

چهارم مهر روز فخر گیلانغرب است، دومین شهر مقاوم ایران اسلامی که مشهد ۵۸۰۰ شهید از شهرها و استان های دیگر کشور است، شهری که جای جایش یادگار جانفشانی شهید صفر خوش‌روان، دلاوران تیپ مسلم بن عقیل و هزاران بزرگمرد گیلانغربی و کرمانشاهی است که صحنه های اعجاب انگیزی از شجاعت، رشادت و شهادت را خلق کردند.

اینجانب فرارسیدن چهارم مهرماه، روز دومین شهر مقاوم کشور را محضر خانواده‌های محترم شهیدان، ایثارگران و همه برادران و خواهران گرانقدر این شهر عزیز تبریک عرض می‌نمایم و یاد جانفشانی ها و دلاورمردی تمام شهدا و ایثارگران استان بویژه در جبهه های گیلانغرب را گرامی می دارم.

بهمن امیری مقدم

استاندار کرمانشاه

  دوشنبه / ۴ مهر ماه / ۱۴۰۱

پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه