سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112684|13:44 - 1401/07/04
نسخه چاپی

تصویری، تشریحی؛

مراسم بزرگداشت روز مقاومت مردم گیلانغرب برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز مقاومت مردم گیلانغرب برگزار شد
چهارم مهرماه روز ایستادگی و مقاومت مردم گیلانغرب است روزی که یادآور رشادت‌های دلیرمردان و شیرزنان این منطقه در برابر دشمن متجاوز بعثی است.

به گزارش مطلع الفجر ،،*مجتبی جنگلی نیا ؛خبرنگار مطلع الفجر /دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱؛چهارم مهرماه روز ایستادگی و مقاومت مردم گیلانغرب است روزی که یادآور رشادت‌های دلیرمردان و شیرزنان این منطقه در برابر دشمن متجاوز بعثی است.

امرور تاریخدفاعمقدسدر گیلانغرب نشان می‌دهد همراهی و همدلی مردم با مدافعان شهر و رزمندگان باعث زمین‌گیر شدن دشمن شد.

مردم این منطقه دست به کاربزرگی زدند با دست‌خالی دفاع جانانه‌ای در تاریخ ثبت کردند به طوری که دشمن تا دندان مسلح، مجبور به عقب‌نشینی تا ۱۰ کیلومتری پایین شهر شد.
رسالت امروز ما تبیین واقعیت ها در دو جبهه فرهنگی و مجازی برای جوانان است

رسالت امروز ما تبیین واقعیت ها در دو جبهه فرهنگی و مجازی  برای جوانان است

نماینده مردم در مجلس گفت:؛امروز وظیفه سختی در دوجبهه فرهنگی و فضای مجازی داریم، جنگ توطئه‌ها که رودررو نیست و باید با تببین واقعیت‌ها برای نسل جوان برای پیروزی در این جبهه هم بکوشیم.

به گزارش مطلع الفجر ،نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت روز مقاومت مردم گیلانغرب گفت: مقاومت مردم گیلانغرب در روز‌های آغازدفاع مقدس باید در تقویم ثبت شود.

 

عبدالرضا مصری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت روز گیلانغرب یاد و خاطره ۷۵۰ شهید گیلانغرب در دوران دفاع مقدس را گرامی داشت واز ۲۲۰۰ جانباز و۱۴۱ آزاده سرافراز گیلانغربی تجلیل کرد.
مصری افزود: شهدا سرافراز و سربلند جانشان را فدا کردند تا ایران اسلامی در امنیت باشد و این رشادت‌ها باید در تاریخ ثبت و ضبط شود.
وی بااشاره به اینکه تببین  اتفاقات دروان دفاع مقدس وظیفه همه کسانی است که آن روز‌ها را درک کردند، افزود: آنان که انقلاب و دفاع و آن رشادت‌ها را دیده اند وظیفه دارند آن را در مدرسه و مسجد و رسانه‌ها به جوانان معرفی کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز وظیفه سختی در دوجبهه فرهنگی و فضای مجازی داریم، جنگ توطئه‌ها که رودررو نیست و باید با تببین واقعیت‌ها برای نسل جوان برای پیروزی در این جبهه هم بکوشیم.
وی از تشکیل سپاه پاسداران اسلامی به عنوان درایت و آینده نگری امام خمینی یاد کرد و گفت: این درایت امام بود که در کنار ارتش برای حفاظت کشور سپاه پاسداران تشکیل شد و موفقیت‌های بی نظیری در دوران‌های مختلف خلق کرد.


چهارم مهرماه یادآور رشادت دلیرمردان و شیرزنان گیلانغربی در سال ۵۹ در برابر حملات دشمن بعثی است، روزی که مردم این شهر مقاوم با دست خالی در برابر ارتش تا دندان مسلح رژیم بعث عراق ایستادند و حماسه‌ای به یادماندنی خلق کردند.
شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه  در دوران دفاع مقدس  750 شهید  و 2200 جانباز و141 آزاده تقدیم نظام کرده و اکنون با جمعیتی بالغ بر 65 هزار نفر  دارای دو  بخش مرکزی و گواور است .
*خبرنگار رسانه مطلع الفجر